Znanje koje je potrebno u sve većim količinama i u što kraćem vremenu postaje najvažnija konkurentska prednost, presudan resurs koji čini razliku između uspješnih i neuspješnih. Primjena računala i tehnologija za širenje informacija i unapređenje znanja i vještina, nameću se kao uspješna rješenja gore navedenog trenda.

Digitalno učenje (poznato pod brojnim nazivima poput e-učenje, e-obrazovanje, digitalno obrazovanje, obrazovanje podržano tehnologijama i slično) podrazumijeva korištenje digitalnih materijala u učenju i poučavanju. Ovi materijali mogu biti u potpunosti na Internetu, ili pak mogu uključivati nastavna pomagala u učionici poput CD-a / DVD-a, pametne ploče i video projekcije.

Samostalan razvoj digitalnih nastavnih sadržaja te njihova implementacija u procesu učenja i poučavanja, konačni je stadij u evoluciji sustava za edukaciju unutar jedne organizacije. Program Stručnjak za izradu sadržaja, organizaciju i provedbu digitalnog učenja priprema polaznike za poslove vezane uz planiranje, razvoj i implementaciju digitalnog učenja i poučavanja, čime odgovara na potrebe suvremenih organizacija za stručnjacima ovog  profila.

Stručnjak za izradu sadržaja, organizaciju i provedbu digitalnog učenja

…je edukacijski program sastavljen od 5 nastavnih cjelina kroz koje polaznik stječe praktična znanja i vještine neophodne za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja i organizaciju edukacije primjenom metodologije digitalnog učenja.

Nastava se odvija kroz sljedeći program aktivnosti polaznika:

  • samostalno on-line proučavanje zadanih materijala u digitalno obliku
  • mentorirane diskusije polaznika na forumu
  • samostalno izrađivanje vježbi i zadataka
  • aktivno sudjelovanje na kratkim (1-2 dana) kreativnim radionicama u učionici.

Kroz program radionica polaznici će utvrditi osnovne koncepte učenja i poučavanja, upoznati se sa tehnologijama digitalnog učenja, znati razlikovati dobre od loših digitalnih sadržaja, steći osnovne vještine za pripremu materijala, pripremati digitalni sadržaj u danas najpopularnijim alatima te organizirati edukaciju primjenom metodologije digitalnog učenja.

Rezerviraj svoje mjesto u učionici

  • Saznaj cijenu u svom Algebra centru:

    Rezerviraj mjesto u učionici

  • 250 sati nastave
  • 5 nastavnih cjelina
  • Plaćanje gotovinskim ratama (općim uplatnicama), karticama i gotovinom

Trajanje programa

Predviđeno trajanje edukacije je 5 mjeseci što uključuje 10 dana radionica u učionici i predviđeno opterećenje od 250 sati kroz samostalne i grupne aktivnosti polaznika kombinacijom mentoriranih on-line aktivnosti i aktivnosti u učionici.

Sadržaj programa

1. Uvod u digitalno obrazovanje (mentorirana on-line aktivnost)

  • Upoznavanje s polaznicima, programom i virtualnom učionicom. Definiranje vlastitog projekta u digitalnom obrazovanju. Svladavanje osnova formalnog, neformalnog i informalnog digitalnog obrazovanja, suvremenih teorija znanja i uloga nastavnika, pedagogije, didaktike i metodike digitalnog obrazovanja, te teorije ispitivanja znanja. Svladavanje povijesti digitalnog obrazovanja, usporedba s tradicionalnim obrazovanjem, te proučavanje metoda motivacije polaznika tijekom digitalnog obrazovanja.

2. Instrukcijski dizajn  (mentorirana on-line aktivnost)

  • Definiranje instrukcijskog dizajna i njegovih osnovnih elemenata, metodologija izrade sadržaja za digitalno obrazovanje, analiza odabranih sadržaja, grafičkih rješenja, multimedijalnih komponenti u digitalnom obrazovanju. Dizajn komunikacije, evaluaciju znanja i distribuciju sadržaja za vlastiti projekt. Procjena upotrebljivosti nastavnih sadržaja, te razvijanje kurikuluma i definiranje ishoda učenja za vlastiti projekt.  Provedba instrukcijskog dizajna za vlastiti projekt.

3.  Tehnologije za izradu i prikazivanje digitalnih nastavnih materijala (aktivnost u učionici)

  • Kritička procjena prednosti i mana dostupnih tehnologija prema različitim kriterijima poput složenosti izrade sadržaja, očekivanom vremenskom trajanju sadržaja i individualnim sposobnostima nastavnika. Odabir najpovoljnije tehnologije za izradu digitalnih nastavnih sadržaja. Izrada sadržaja za digitalno obrazovanje: osnove pripreme crteža i slika, kreiranja prezentacija i animacija, animacija, snimanja i obrade zvuka, video i ostalih digitalnih zapisa. Konvertiranje i prilagodna materijala u različite formate, optimizacija za web i prijenosne uređaje

4. Izrada digitalnih nastavnih sadržaja

  • Upoznavanje s dizajnerskim sučeljem virtualne okoline za učenje. Izrada sadržaja za digitalno obrazovanje: osnovne i napredne izrade lekcije u virtualnoj okolini za učenje,  te ostalih elemenata virtualnog nastavnog sadržaja. Testiranje i korekcija sadržaja za digitalno obrazovanje. Izrada korisničke dokumentacije.

5. Održavanje i planiranje digitalnog obrazovanja

  • Mentoriranje u digitalnom obrazovanju: analiza, priprema i komunikacija, svojstva dobrog mentora, plan mentorskih aktivnosti, primjena osnovne metode upravljanja projektima u planiranju i promjenama u razvoju digitalnog obrazovanja. Definiranje intelektualnog vlasništva, autorskog prava, relevantnih institucija. Upravljanje kvalitetom u digitalnom obrazovanju,

Zašto smo najbolji?

  • 18 tjedana online nastave
  • mentoriranje
  • digitalni materijali i literatura za radionice u učionici
  • pet radionica u učionici (5×2 dana)
  • stručna podrška za vrijeme radionica u učionici
  • tehničku i organizacijsku podršku u online okruženju
  • 6 mjeseci besplatnog korištenja online virtualne edukacijske infrastrukture nakon edukacije

Napomena: vremenska dinamika prilagodljiva je zahtjevima projekata kroz koje se obično financira ovakva edukacija.

Prednosti samostalnog razvoja digitalnih sadržaja

  • Smanjeni troškovi i vrijeme razvoja sadržaja
  • Gubici u prijenosu sadržaja klasične nastave su minimalni
  • Jednostavnija i olakšana kontrola cijelog procesa razvoja
  • Pojedinac/tim koji razvija sadržaj nalazi se unutar organizacije koju poznaje
  • Smanjeni troškovi i vrijeme edukacije ciljane skupine Trajanje programa

Prednosti za korporacije i institucije

Samostalan razvoj digitalnih sadržaja unutar organizacije optimalno rješava gore navedene zahtjeve, jer se znanje organizacije u najkraćem vremenu distribuira prema ciljanim skupinama u potpuno kontroliranom procesu prijenosa.

Prednosti za edukacijske ustanove

Edukacijske ustanove samostalnim razvojem digitalnih sadržaja osiguravaju najefikasniju prilagodbu klasičnih oblika nastave novim zahtjevima na području edukacije

Koji su tehnički preduvjeti za uspješno praćenje nastave?

  • računalo s mogućnošću spajanja na Internet
  • novija inačica web preglednika (IE/Edge, Chrome, Firefox, Opera,…)
  • Adobe Acrobat Reader

Što preporučamo?

U cilju kreiranja multimedijalno bogatih digitalnih sadržaja preporučamo savladavanje sljedećih alata kroz redovne seminare u ponudi Algebre:

  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Premiere Pro
  • Adobe After Effects

Što je potrebno prije upisa?

  • mogućnost korištenja računala i Interneta
  • poznavanje osnovnih Internetskih servisa (komunikacija putem e-maila i foruma, pregledavanje web stranica i pretraživanje Interneta)
  • pripremljen “draft” materijal za izradu vlastitog digitalnog sadržaja
  • poželjno je znanje engleskog jezika dovoljno za čitanje i razumijevanje stručne literature

Referentni proizvodi Algebre iz područja digitalnog učenja

  • E-learning portal učilišta Algebra
  • LKMS – learning and knowledge management system – sustav za upravljanje edukacijom i znanjem
  • E-learning seminari prema najnovijem ECDL syllabusu (početni i osnovni) za MS Office 2013 i druge alate
  • myQtest – sustav za testiranje na računalu
  • ATES – službeni sustav za ECDL testiranje na računalu
  • „HAK e-test sustav“ – za polaganje vozačkih ispita na računalu
  • Elearning seminar Sigurnost i zaštita zdravlja pri radu s računalom
  • SMART – specijalistička ICT edukacija uz praćenje video lekcija

Lista korisnika e-learning proizvoda i usluga iz Algebre

  • Hrvatski zavod za zapošljavanje
  • Erste banka
  • Allianz Zagreb
  • Prva riječka hrvatska gimnazija
  • Gimnazija Matija Mesić Slavonski Brod
  • Gimnazija Nova Gradiška
  • Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici, Virovitica
  • Pučko otvoreno učilište Ante Babić, Umag
  • Hrvatski telekom
  • Hrvatski autoklub
  • Zagrebačka banka
  • Tisak
  • Institut građevinarstva Hrvatske
  • SRCE – Sveučilišni računarski centar
  • Carnet
  • Građevinski fakultet
  • Profil International
  • Center of Excellence in Finance, Ministarstvo financija R Slovenije
  • Agrokor
  • Privredna banka
  • Ministarstvo pravosuđa Republike Hrvatske
  • Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske
  • i drugi

Tehnologije

Poznato je da tehnologija vrlo brzo napreduje. Ovo je posebno naglašeno u informatičkoj i komunikacijskoj industriji. U primjeni tehnologija digitalnog obrazovanja izuzetno je važno u svakom trenutku biti u korak s najmodernijim i najefikasnijim tehnologijama. Ovaj edukacijski program konstantno se prilagođava i usklađuje s novim tehnologijama pa se na praktičnom dijelu nastave koriste trenutno aktualne tehnologije. Na taj način svaka grupa polaznika dobiva svježa znanja o tehnologijama koje su aktualne u vrijeme njihovog pohađanja nastave.

Fleksibilnost

Ovaj edukacijski program vrlo je specifičan. Provodi se najčešće u sklopu većih projekata  pa se često prilagođava specifičnim zahtjevima projekta i potrebama određene skupine polaznika. Primjerice, često se provodi u sklopu EU projekata (ESF, IPA, itd…) u školama, učilištima i drugim edukacijskim institucijama. Specifični zahtjevi projekta mogu biti različiti pa se tako u nekim projektima očekuje više praktične primjene digitalnog učenja kroz korištenje raznih tehnologija, dok se u drugim projektima zahtijeva sveobuhvatno znanje temeljeno na teorijama učenja i poučavanja.