ITIL pruža organizacijama najbolju praksu za IT Service Management (ITSM) i preko 30 godina vodi ITSM industriju smjernicama, treninzima i certifikacijom. Najprihvaćenija je metodologija IT Service Managementa među organizacijama diljem svijeta. ITIL nije standard, već skup najboljih praksi (eng. best practices) koju koriste tvrtke iz privatnog i javnog sektora. Njegova primjena je vrlo široka, jer većina današnjih usluga je potpomognuta ili se oslanja na razna IT rješenja.
Svrha ITIL® 4 je pružiti organizacijama praktičan i fleksibilan okvir koji ih podržava na njihovom putovanju u novi svijet digitalne transformacije, pomažući im posložiti ljudske, digitalne i fizičke resurse u nadmetanju s modernim i kompleksnim sustavima. Osmišljen je da pojednostavi i standardizira „jezik IT-a“ te integrira metode i procese za rješavanje različitih izazova s kojima se ITSM svakodnevno susreće.
Novi ITIL 4
Novi ITIL 4 pomaže organizacijama da zajedno s klijentom i ostalim uključenim stranama stvori novu vrijednost. Integracijom sa agilnim metodama (Lean, Agile, DevOps) asistira u razbijanju organizacijskih silosa i pridonosi bržem i efikasnijem upravljanju uslugom.
ITIL 4 uvodi novi, holistički pristup upravljanju uslugom. Definira četiri dimenzije koje su kritične za zajedničko stvaranje nove vrijednosti:
- organizacija i ljudi,
- informacije i tehnologija,
- partneri i dobavljači,
- procesi i tokovi vrijednosti.
Ključno je ostvariti dovoljnu količinu fokusa na svaku od ove četiri dimenzije kako bi ITIL Service Value System (SVS) ostao balansiran i efikasan.
Dosadašnji procesi za upravljanje IT uslugom su prošireni s elementima kao što su kultura, tehnologija, informacije i upravljanje podacima te su u ITIL4 nazvani praksama i čine ključan dio framework-a. Time se izgubila kruta sistematičnost i automatizam procesa, a metodologija je fleksibilnija i otvorenija na primjene u različitim vrstama organizacija.