Naslovnica

Digitalna evolucija TV oglašavanja: Algebra održala besplatnu panel diskusiju

Algebra_Nielsen_19-w

Upravo pojava mišljenja kako između digitalnog i TV svijeta postoji odnos koji se odražava na zauzimanje stavova kako je jedan ili drugi medij dobar ili bolji te rasprave o tome kojem od njih se smiješi svjetlija budućnost potaknuli su okupljanje stručnjaka iz agencijskog i medijskog svijeta koji su se okupili na Otvorenom učilištu Algebra kako bi kroz diskusije, argumente i prikaze zanimljivih podataka te istraživanja prenijeli prisutnima upravo činjenicu kako televizija i Internet idu uz bok jedno drugome, no kako se oba medija suočavaju s promjenama tržišta, tehničkim poboljšanjima, novim trendovima te nekim novim generacijama konzumenata medijskog sadržaja.

Kako bi se raspravilo o trendovima i izazovima s kojima se susreće televizija kao oglašivački kanal te javnosti predočilo trenutno stanje trendova u vezi televizijske gledanosti i sve to iz perspektive Nielsena kao pružatelja podataka, samih televizijskih kuća te agencije koja je u stalnom kontaktu s klijentima oglašivačima, Otvoreno učilište Algebra organiziralo otvorenu i za javnost besplatnu panel diskusiju na temu " Digitalna evolucija TV oglašavanja " koja je održana u Zagrebu, 20. svibnja 2016. Panel diskusiji prisustvovali su predstavnici svih hrvatskih televizija, agencija za medijsko planiranje, ponajvećih oglašivača u Hrvatskoj te studenti Visokog učilišta Algebra.

[button link="https://www.algebra.hr/tv-oglasavanje-u-digitalno-doba/" color="default" size="large" stretch="" type="" shape="" target="_self" title="" gradient_colors="|" gradient_hover_colors="|" accent_color="" accent_hover_color="" bevel_color="" border_width="1px" icon="" icon_divider="yes" icon_position="left" modal="" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" animation_offset="" alignment="center" class="" id=""]Postani media planer[/button]

Na panel diskusiji sudjelovali su Eva Krivec, Director Communication Consultant iz agencije Carat, Miro Bižić menadžer prodaje oglasnog prostora FOX Hrvatska, Alida Žorž Miketek, direktorica AGB Nielsena, Vedran Vereš, Head of research s Nove TV te moderatorica Julijana Vrbanek, konzultantica  u domeni efikasnog medijskog oglasavanja iz tvrtke View.

Prezentaciju sa panel diskusije i galeriju fotografija možete pronaći na stranici panel diskusije tv oglašavanja.

[tagline_box backgroundcolor="" shadow="yes" shadowopacity="" border="1px" bordercolor="" highlightposition="top" content_alignment="" link="" linktarget="" modal="" button_size="" button_shape="" button_type="" buttoncolor="" button="" title="" description="Televizija se u Hrvatskoj digitalizirala 2010. godine, a prosječan Hrvat u 2015. televiziju dnevno gleda 3 sata i 52 minute." margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="" class="" id=""][/tagline_box]

Algebra_Nielsen_03-w
Alida Žorž Miketek, Nielsen

Panel diskusiju otvorila je Alida Žorž Miketek, koja je predstavila najnovije Nielsenove statistike vezane za navike gledanja televizije, najveće oglašivače, udio novih uređaja za praćenje programa te nove mogućnosti praćenja TV sadržaja u ne-linearnom načinu kao što su npr. snimalica ili sadržaji na zahtjev.

Pojasnila je i kako funkcionira prikupljanje podataka o televizijskoj gledanosti. Riječ je uređajima – peoplemetrima koji se postavljaju u kućanstva koja su voljna sudjelovati u panelu tj. na njihove TV prijamnike. U Hrvatskoj je tako instalirano 1.150 peoplemetara i to u 810 kućanstava koja broje 2.500 pojedinaca. Podaci koji Nielsen prikuplja služe za medijsko planiranje te donošenje odluka po pitanju TV oglašavanja. Podaci su u Hrvatskoj dostupni od 1. siječnja 2003. godine.

Prosječan stanovnik Hrvatske televiziju gleda više od četiri sata dnevno. U posljednjih 12 godina, ukupna gledanost televizije prilično je konstantna, jedino se promijenio način na koji gledatelji prate TV pa je tako došlo do pojave konzumiranja sadržaja na dva ili čak tri ekrana – tijekom gledanja programa, sve više gledatelja paralelno prati povezane sadržaje na pametnom telefonu ili tabletu.

Novi trend je i ne-linearno praćenje sadržaja pa se tako Vedran Vereš sa NoveTV osvrnuo na VOD (video-on-demand) te pojasnio zašto je NovaTV prva u Hrvatskoj u 2011. krenula sa svojom platformom Oyo TV, a sada i Nova Plus. Ovaj trend slijedile su i druge TV kuće kao npr. FOX sa svojim FOX Playom i FOX Plusom. Poručuje i kako je tržište TV oglašavanja stabilno, u ovoj godini NovaTV prognozira rast ukupnog TV oglašavanja na našem tržištu od 2%.

Algebra_Nielsen_15-w
Vedran Vereš, NovaTV
Algebra_Nielsen_17-w
Eva Krivec, Carat

 

 

 

 

 

 

 

Eva Krivec, iz agencije Carat, navela je da televizija ima jako dobru i brzu mjerljivost kada se koriste profesionalni alati mjerenja, a što je klijentima zaista bitno.

Nekada je bilo moguće u roku nekoliko dana dosegnuti postotak od npr. 80% tržišta, za što je danas potrebno nešto više vremena. Današnje strategije, s obzirom na pojavu manjka pažnje gledatelja koja proizlazi iz užurbanog stila života, te paralelnog gledanja na više ekrana (TV, tablet, mobitel), fokusiraju se na konstantno dopiranje do potrošača kroz duže vremenske periode i kroz veći broj različitih medija, a u cilju optimizacije troškova kampanje.

[tagline_box backgroundcolor="" shadow="yes" shadowopacity="" border="1px" bordercolor="" highlightposition="top" content_alignment="" link="" linktarget="" modal="" button_size="" button_shape="" button_type="" buttoncolor="" button="" title="" description="Nielsen je najavio kako su trenutno u fazi pregovori njegova partnerstva s Googleom što će biti spoj dva izrazito velika izvora podataka te bi moglo potaknuti goleme napretke u analizi podataka i unaprijeđenju poslovanja i oglašavanja. Još jedna od novosti koju će Nielsen uvesti na hrvatsko tržište biti će i time shifted viewing što se očekuje u 11. mjesecu 2016. godine." margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="" class="" id=""][/tagline_box]

Algebra_Nielsen_06-w
Miro Bižić, FOX

 
Miro Bižić smatra kako je edukacija tržišta i industrije u pogledu televizijskog oglašavanja izrazito bitna i potrebna. Istaknuo je kako je pojava nišnih, tematskih kanala za FOX označila povećanje efikasnosti gledanosti i pozitivan trend rasta te kako takvi kanali zasigurno pomažu transfere oglašivačkih budžeta u televizijsko oglašavanje.
Ističe kako takvi kanali nisu zamjena već dobra ekstenzija u kvantitativnom smislu gledanosti te kako je za FOX bitno gledatelju dati format 360 odnosno live mogućnosti za gledatelje. Tako je npr. trodnevno tv oglašavanje u vezi dolaska poznatog kuhara sa 24Kitchen programa okupilo više od 4000 ljudi u City Centru u Zagrebu.

[tagline_box backgroundcolor="" shadow="yes" shadowopacity="" border="1px" bordercolor="" highlightposition="top" content_alignment="" link="" linktarget="" modal="" button_size="" button_shape="" button_type="" buttoncolor="" button="" title="" description="Današnji 'milenialsi' neće imati iste navike gledanja televizije kada budu u zreloj i starijoj dobi života. " margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="" class="" id=""][/tagline_box]

Na pitanje oko tvrdnji kako današnji mladi sve manje gledaju televiziju pa se pretpostavlja da će oni kad ostare zadržati te navike te kako nam i cjelokupna demografska struktura ide u smjeru porasta starog stanovništva panelisti su se složili kako u Hrvatskoj još uvijek nema značajnog pada, te kako dapače u nekim segmentima postoji porast gledanosti mladih, navodi Vedran Vereš, a tome su doprinijeli i tematski kanali, ističe Miro Bižić. Također, istaknuli su kako postoje longitudinalna istraživanja koja su pokazala kako se konzumacija medija po dobi pojedinca mijenja i to znači da današnji mladi neće imati iste navike kada ostare jer dobnom skupinom mijenja se stil života.

Otvoreno učilište Algebra, potaknuto izuzetno velikim uspjehom svojih programa obrazovanja, pokreće specijaliziranu edukaciju u području medijskog planiranja i tv oglašavanja i to s Nielsenom kao partnerom.

[button link="https://www.algebra.hr/tv-oglasavanje-u-digitalno-doba/" color="default" size="large" stretch="" type="" shape="" target="_self" title="" gradient_colors="|" gradient_hover_colors="|" accent_color="" accent_hover_color="" bevel_color="" border_width="1px" icon="" icon_divider="yes" icon_position="left" modal="" animation_type="0" animation_direction="down" animation_speed="0.1" animation_offset="" alignment="center" class="" id=""]Saznaj više i prijavi se![/button]
 

"Vjerujemo kao će realizacija ovog panela, ali i uvođenje edukacije u području TV oglašavanja pomoći u stjecanju znanja i osposobljavanju onih koji se vide u ovom poslu jer upravo znanje je preduvjet za buduće donošenje odluka u medijskom planiranju, a ova edukacija koju smo započeli provoditi u suradnji s Otvorenim učilištem Algebra, prilika je za učenje od najboljih.", izjavila je Alida Žorž Miketek direktorica AGB Nielsena Croatia.

Upravo zato što na hrvatskom tržištu trenutno ne postoji slična edukacija, a iskazana je potreba za postojanjem programa koji bi osposobio postojeće članove agencija za medijsko planiranje, korporacije koje prakticiraju tv oglašavanje te buduće media planere za sposobnost baratanja ključnim pojmovima u medijskom planiranju te ono još bitnije, mogućnost primjene podataka koje nudi Nielsen te znanje rada u njegovu softveru Arianna, formirana je edukacija koja će omogućiti stjecanje teorijskih i praktičnih znanja u medijskom planiranju i tv oglašavanju.

Edukacija će krenuti u rujnu 2016., a prijave su već sada u tijeku.

Zašto je Algebra siguran izbor za vašu budućnost?

Vjetar u
leđa

Kod nas ćete naučiti sve o informacijskim tehnologijama, području za kojim potražnja stalno raste. Vjerujemo da ćemo vam tako osigurati podlogu za osobni razvoj i učiniti vas metom poslodavaca.

Moderna metodologija

Odbijamo stajati na mjestu u svijetu koji se sve brže i brže mijenja. Jako pazimo da svaki studijski program bude u skladu s modernim trendovima i ide u korak s vremenom.

Kvaliteta bez premca

Ponosni smo na brojna priznanja i status najboljeg stručnog studija u Hrvatskoj. Iz godine u godinu se trudimo opravdati ukazano povjerenje, jer znamo da vaša budućnost ovisi o tome. Zato svoju zadaću ne shvaćamo olako.

Newsletter

Želiš biti u toku sa svim novostima vezanim uz fakultet? Prijavi se na naš newsletter.