Na našem Sveučilištu okupili smo predstavnike tehnoloških tvrtki, investitore i stručnjake za financiranje rasta kako bismo otvorili razgovor o tome kako hrvatske ICT kompanije mogu lakše doći do kapitala, ubrzati rast i osvojiti međunarodna tržišta.
U suradnji s partnerima iz Deloitta i CROZ-a, organizirali smo panel i radionicu posvećenu povezivanju obrazovanja, poduzetništva i investicija, ključnih pokretača razvoja domaće tehnološke scene. Događanje je okupilo niz uglednih govornika iz poslovnog i javnog sektora koji su podijelili konkretne smjernice za internacionalizaciju poslovanja, ali i promišljanja o tome kako obrazovanje može biti temelj poduzetničkog uspjeha.
U uvodnom dijelu programa, Zdenko Lucić, državni tajnik Ministarstva vanjskih i europskih poslova, istaknuo je važnost koordinirane gospodarske politike i uloge institucija u podršci poduzetnicima. Najavio je i kako će do lipnja iduće godine biti dovršen proces pristupanja Hrvatske OECD-u, što će dodatno otvoriti vrata hrvatskim poduzetnicima na globalnim tržištima.

Obrazovanje kao temelj poduzetničkog rasta
Kroz stručni dio programa, Vedrana Miholić iz CROZ-a te Deloitteovi stručnjaci predstavili su pregled poslovnih, pravnih i poreznih aspekata koji prate širenje na inozemna tržišta. Govorili su o važnosti pravovremene pripreme poslovanja, poreznog planiranja i upravljanja rizicima, uz naglasak na transparentnosti i strateškom pristupu.
Središnji dio događanja činila je panel rasprava “Mogućnosti financiranja tehnoloških kompanija”, na kojoj su sudjelovali:
- Hrvoje Josip Balen, suosnivač Sveučilišta Algebra Bernays
- Silvije Radišić, predsjednik uprave AYMO Ventures
- Magdalena Soljakova, regionalna predstavnica IFC-a (International Finance Corporation)
- Hrvoje Zlatar, član uprave CRANE-a i suosnivač tvrtke minus5
Diskusiju je vodila Lena Habuš, partnerica u Deloitteovom odjelu za strateško savjetovanje i transakcije.
Govornici su iz različitih perspektiva sagledali što investitori traže, kako obrazovni sustav može razvijati poduzetničke kompetencije i na koji način suradnja akademske zajednice i gospodarstva potiče inovacije.
“Kad spojimo studente računarstva, multimedije, dizajna, digitalnog marketinga i komunikacijskog menadžmenta, događa se eksplozija ideja. Takva suradnja potiče poduzetnički duh i stvara temelje za stvarne inovacije,” istaknuo je Hrvoje Josip Balen.
Na Sveučilištu se, dodao je, mentorski rad sa studentima aktivno potiče kroz obavezne izvannastavne projekte, koji su sastavni dio KPI pokazatelja nastavnika. Na taj način studenti već tijekom studija uče kako razmišljati poduzetno i razvijati konkretna rješenja.

Suradnja koja stvara vrijednost
U nastavku panela, Magdalena Soljakova iz IFC-a istaknula je da njihova uloga nadilazi financijsku podršku. Riječ je o razvoju mekih vještina, posebno u području komunikacije i upravljanja, koje pomažu poduzećima da rastu i mijenjaju se.
Silvije Radišić iz AYMO Venturesa naglasio je da investitori najviše cijene snažan tim i inovativan proizvod koji jasno nadmašuje postojeća rješenja, dok je Hrvoje Zlatar dodao kako je povezivanje obrazovanja, investitora i poduzetnika ključno za stvaranje održivog poslovnog ekosustava.
Panel je potvrdio da su hrvatske ICT kompanije spremne za međunarodni iskorak, ali da uspjeh ovisi o strategiji, znanju i partnerstvima. Upravo zato nastavljamo povezivati akademsku zajednicu i industriju, jer vjerujemo da obrazovanje ima ključnu ulogu u stvaranju nove generacije poduzetnika.
