Ovogodišnji European Quality Assurance Forum (EQAF) održan je od 14. do 16. studenog na Sveučilištu u Twenteu u Nizozemskoj, pod temom „Unapređenje obrazovanja, istraživanja i društvenog angažmana osiguravanjem kvalitete“. Forum je okupio stručnjake iz područja visokog obrazovanja kako bi razmijenili ideje i primjere dobre prakse vezane za inovacije u osiguravanju kvalitete.

Prorektorica za kvalitetu Ana Tecilazić, Rukovoditeljica Sektora za stručne službe Silvija Grgić i Savjetnica za osiguravanje kvalitete Ivana Verveger sa Sveučilišta Algebra održale su radionicu na ovogodišnjem izdanju Foruma. Radionica naslova „Politike temeljene na podacima: Kako može umjetna inteligencija podržati napredovanje studenata kroz studij?“ tematizirala je glavne uzroke odustajanja studenata od studija, mjere potpore studentima kojima se podržava i napredovanje studenata kroz studij te korištenje umjetne inteligencije u razvoju mjera potpore i ulogu „ljudskog faktora“ u korištenju umjetne inteligencije u navedene svrhe.

Osiguravanje kvalitete u visokom obrazovanju usko je povezano s temama napredovanja studenata kroz studij i završavanja studija s obzirom na to da visokoobrazovne institucije obično nastoje spriječiti odustajanje studenata od studija pružanjem potpore u kontekstu njihova akademskog i psihosocijalnog razvoja. Umjetna inteligencija može pomoći visokoobrazovnim institucijama u ovom pogledu identificiranjem studenata koji su, na temelju određenih pokazatelja, u riziku od postizanja slabijih akademskih rezultata, ponavljanja studijskih godina i/ili odustajanja od studija, kao i predlaganjem mjera potpore.

Takav pristup stvaranju institucijskih politika temeljen na podacima koji je usmjeren na napredovanje studenata kroz studij i rano pružanje potpore studentima razvija se na Sveučilištu Algebra korištenjem relevantnih podataka o studentima za prepoznavanje onih kojima je potrebna akademska i druga potpora. U planu su daljnja istraživanja o navedenim temama na Sveučilištu Algebra uz pomoć kojih će Sveučilište nastojati unaprijediti sustav podrške studentima pri njihovu napredovanju kroz studij.