Semestar: 1
ECTS: 4
Predavanja: 30
Vježbe: 15
Samostalni rad: 75
Šifra kolegija: 24-521-0322
Semestar: 1
ECTS: 4
Predavanja: 30
Vježbe: 15
Samostalni rad: 75
Šifra kolegija: 24-521-0322

Naziv predmeta:


Povijest oblikovanja vizualnih komunikacija


Opis:


Cilj ovog modula je omogućiti studentima da:
- razumiju povijesni prikaz umjetnosti čovječanstva, s posebnim naglaskom na formiranje dizajna vizualnih komunikacija
- razumiju povijesni prikaz i važnost struke dizajna vizualnih komunikacija
Ovaj modul uči studente pravilnom usvajanju analitičkog i kritičkog promatranja djela vizualnih komunikacijskih umjetnosti te povezivanju sličnih ili različitih dizajnerskih fenomena, što im može biti važno kako u studiju, tako i u karijeri. Pravilnim smještajem u prvi semestar studijskog programa studentima se pruža mogućnost pripreme za gradivo koje se očekuje tijekom studija, kako terminološki tako i različitim pristupima stvaralačkom procesu.
Za studente je važno da polažu ovaj modul kako bi stekli znanja o povijesti struke kao teorijske osnove, ali i upoznali povijesne modele iz prakse primjenjive u karijeri budućih profesionalnih dizajnera tržišnih komunikacija.
Učeći povijest dizajna vizualnih komunikacija s njegovom društveno-umjetničkom i tehnološkom uvjetovanošću te s najznačajnijim primjerima ´lijepih´ i primijenjenih vizualnih umjetnosti u određenom razdoblju i/ili stilu, kao i njihovim autorima, studenti ne samo da će steći profesionalno znanja nego će to pobuditi njihov interes za istraživanje novih i nepoznatih pojava. Opsežno poznavanje vizualne baštine pružit će im sigurnost kako u kreiranju tako i u prezentaciji svojih dizajnerskih rješenja i na taj način pridonijeti njihovom razvoju.
Studenti će naučiti:
Formulirati analizu ključnih autora, djela i stilova u vizualnoj komunikaciji prije industrijske revolucije.
Analizirati društvene, kulturne i tehnološke kontekste tog razdoblja.
Formulirati analizu ključnih autora, djela i stilova u vizualnoj komunikaciji od industrijske revolucije do početka 20. stoljeća.
Naglasiti društvene, kulturne i tehnološke utjecaje toga razdoblja.
Formulirati analizu ključnih autora, djela i stilova u vizualnoj komunikaciji tijekom avangardnog i modernističkog razdoblja.
Fokusirati se na društvene, kulturne i tehnološke čimbenike toga razdoblja.
Formulirati analizu ključnih autora, djela i stilova u postmodernim i suvremenim vizualnim komunikacijama.
Naglasiti društvene, kulturne i tehnološke aspekte u suvremenim komunikacijama.

Literatura:


Obavezna literatura:
1. Hollis, R. (2002) Graphic Design, A Concise History. 2nd edn, London, Thames and Hudson

Dopunska literatura:
1. Livingston, A. and Livingston, I. (2012) The Thames and Hudson Dictionary of Graphic Design and Designers. 3rd edn, London, Thames and Hudson
2. Meggs, P.B. and Purvis A.W. (2016) Meggs´ History of Graphic Design. 6th edn, Hoboken, Wiley