Semestar: 7
ECTS: 5
Predavanja: 30
Vježbe: 15
Samostalni rad: 105
Šifra kolegija: 24-521-0370
Semestar: 7
ECTS: 5
Predavanja: 30
Vježbe: 15
Samostalni rad: 105
Šifra kolegija: 24-521-0370

Naziv predmeta:


Društveno odgovorno poslovanje

Nastavnici:



Opis:


Cilj ovog modula je osposobiti studente za duboko razumijevanje i učinkovitu primjenu načela društveno odgovornog poslovanja, kako u profitnim tako i u neprofitnim organizacijama. Kroz modul će se studenti upoznati s:
Razumijevanje ključnih aspekata i praktična primjena društveno odgovornog poslovanja.
Provođenje detaljne situacijske analize poslovnih aktivnosti organizacija u kontekstu društvene odgovornosti.
Izrada i provedba planova aktivnosti za rješavanje specifičnih problema u području društveno odgovornog poslovanja, uzimajući u obzir postavljena ograničenja i poslovne ciljeve klijenata.
Primjena optimalnih tehnika i metoda u rješavanju problematičnih zadataka, usklađena s industrijskim standardima i rezultatima analize situacije.
Izrada sveobuhvatne dokumentacije projektnog rješenja, uključujući prijedloge za daljnje provedbene korake.
Učinkovito predstavljanje i obrana prijedloga rješenja pred stvarnim zainteresiranim stranama.
Ovaj modul temelji se na prethodno stečenim znanjima i vještinama, s ciljem pripreme studenata za samostalan rad u području društveno odgovornog poslovanja. Važnost ovog modula leži u sposobnosti studenata da primjenjuju stečena znanja i vještine u stvarnim poslovnim situacijama, što ne samo da poboljšava njihovu profesionalnu kompetenciju, već doprinosi i široj zajednici. Kroz interaktivno učenje, timski rad i izravnu komunikaciju sa zainteresiranim stranama studenti će razviti ključne vještine potrebne za rješavanje složenih problematičnih zadataka i učinkovitu komunikaciju svojih rješenja, čime će biti spremni na izazove i mogućnosti koje nudi suvremena društveno odgovorno poslovanje.
Studenti će naučiti:
Razumijevanje praktičnih aspekata društveno odgovornog poslovanja za profitne i neprofitne organizacije
Rješavanje problematičnog zadatka u području društveno odgovornog poslovanja
Strukturiranje i izrada akcijskog plana za rješavanje problematičnog zadatka
Koordinacija u timu za isporuku predloženog rješenja problema
Komunikacija i koordinacija s dionicima u procesu
Prezentacija rješenja u stvarnim okolnostima

Literatura:


Obavezna literatura:


Dopunska literatura:
1. Crane, A., and Matten, D. (2016). Društveno odgovorno poslovanje: definicija, temeljna pitanja i nedavni razvoj događaja (4. izdanje). Publikacije kadulje.
2. Chandler, D., and Werther Jr., W. B. (2013). Strateška društveno odgovorno poslovanje: Održivo stvaranje vrijednosti (3. izdanje). Publikacije kadulje.
3. Friedman, M. (1970). Društvena odgovornost poslovanja je povećati njegovu dobit. New York Times Magazin. (Originalno djelo objavljeno 1962.).
4. Elliott, J. (2013). Uvod u održivi razvoj (4. izdanje). U Routledgeu.
5. Willard, B. (2012). Provedba održivosti: Poslovni slučaj održivosti (2. izdanje). U Routledgeu.
6. Yunus, M. (2007). Stvaranje svijeta bez siromaštva: društveno poslovanje i budućnost kapitalizma. Javni poslovi.
7. Bornstein, D. (2007). Kako promijeniti svijet: Društveni poduzetnici i moć novih ideja (Ažurirano izdanje). Oxford University Press.
8. Dees, J. G., Emerson, J., and Ekonomija, P. (2001). Poduzetne neprofitne organizacije: Alat za društvene poduzetnike. Wiley.
9. Ife, J. (2013). Razvoj zajednice u nesigurnom svijetu: vizija, analiza i praksa (2. izdanje). Cambridge University Press.
10. Phillips, R., and Pittman, R. H. (2009). Praksa razvoja zajednice: Teorija aktivnog građanstva (2. izdanje). U Routledgeu.
11. Minkler, M., and Wallerstein, N. (Eds.). (2008). Participativna istraživanja za zdravlje u zajednici: Od procesa do ishoda (2. izdanje). Jossey-Bass.
12. Pjevač, P. (2011). Praktična etika (3. izdanje). Cambridge University Press.
13. Rawls, J. (1999). Teorija pravde (velečasni ed.). Belknap Press.
14. Levinas, E. (1969). Ukupnost i beskonačnost: Esej o vanjštini. Duquesne University Press.
15. Hawken, P. (2010). Ekologija trgovine: Izjava o održivosti (rev. HarperBusiness.
16. McDonough, W., and Braungart, M. (2002). Kolijevka kolijevci: Preoblikovanje načina na koji izrađujemo stvari. North Point Press.
17. Kolbert, E. (2014). Šesto izumiranje: neprirodna povijest. Henry Holt i društvo.