Semestar: 6
ECTS: 5
Predavanja: 15
Vježbe: 30
Samostalni rad: 105
Šifra kolegija: 24-521-0364
Semestar: 6
ECTS: 5
Predavanja: 15
Vježbe: 30
Samostalni rad: 105
Šifra kolegija: 24-521-0364

Naziv predmeta:


3D osvjetljenje i renderiranje

Nastavnici:



Opis:


Cilj ovog modula je omogućiti studentima da nauče:
- znanje i uvid u sve ostale module u kojima se kreirani 3D elementi trebaju doraditi i predstaviti kao 2D slike ili animacije
- spektar uobičajenih problema i zahtjeva za renderiranje projekata u 3D okruženju
U modulu studenti uče postaviti scenu koju treba renderirati kako bi zadovoljila određene kriterije (stil, realizam itd.). To je ključan modul koji studentima omogućuje da završe i prezentiraju svoje radove na profesionalnoj razini. Modul se temelji na projektu korištenjem sredstava iz drugih modula, a predmet je vrlo individualan na temelju preferencija i postignuća pojedinog učenika. Ovaj se modul odnosi na program kao vitalnu jezgru za razumijevanje 3D modeliranja u kreativnim industrijama.
Ovaj modul je važan za studente kako bi naučili različite vrste rasvjete, vrste renderiranja, pristupe renderiranju, pred i postprodukciju te završnu obradu. Ovdje predstavljena znanja i vještine omogućuju studentima da mogu stručno i profesionalno prezentirati svoje projekte i bitna su za izrastanje pojedinca u cjelovitog profesionalca. Ovaj modul izlaže studente nizu uobičajenih problema i zahtjeva o tome kako renderirati vlastite projekte. Njihova rješenja za renderiranje omogućit će studentima da se razviju u profesionalce koji će se odmah prepoznati kroz kvalitetu njihovog rada.
Studenti će naučiti:
Odabrati postavke za dobar proračun osvjetljenja.
Dobiti vizualizacije kroz postupak renderiranja.
Rekreirati stvarne uvjete osvjetljenja.
Opravdati optimizaciju i testiranje kroz testni render.
Razraditi klasične rendere.
Stvoriti specifične rendere za određeni projekt.
Stvoriti nerazornu strukturu za postizanje željenog učinka vizualizacije.

Literatura:


Obavezna literatura:
1.Crowder S. (2022) Shading, Lighting, and Rendering with Blender EEVEE: Create amazing concept art 12 times faster using a real-time rendering engine, Birmingham, Packt Publishing

Dopunska literatura:
1.Mamgain P. (2020) Autodesk 3ds Max 2021: A Detailed Guide to Modeling, Texturing, Lighting, and Rendering. 3rd edn, Padexi Academy
2.Cardoso J., 3D Total team(ed.) (2013) Crafting 3D Photorealism: Lighting Workflows in 3DS Max, Mental Ray and V-Ray, Worcester, 3D Total Publishing
3.Autodesk, (2009) Learning Autodesk 3ds Max Design 2010: Essentials, The Official Autodesk 3ds Max Training Guide, New York, Routledge
4.Sykut A., Ragohna F.M., Korcsok Z., Tilbury R., 3D Total team (ed.) (2011) Photoshop for 3D Artists, Worcester, 3Dtotal publishing