Semestar: 5
ECTS: 3
Predavanja: 15
Vježbe: 15
Samostalni rad: 60
Šifra kolegija: 23-07-534
Semestar: 5
ECTS: 3
Predavanja: 15
Vježbe: 15
Samostalni rad: 60
Šifra kolegija: 23-07-534

Naziv predmeta:


Kultura i estetika


Opis:


Cilj ovog modula je omogućiti studentima da:
• nauče analizirati osnovne socijalne karakteristike kulture i estetike u društvu kroz perspektivu kulturne sociologije
• kritički procijene važnost socioloških istraživanja za dizajn vizualnih komunikacija

Cilj ovog modula je omogućiti studentima primjenu teorijskog znanja i empirijskog istraživanja socijalnih utjecaja kulture i estetike na pojedince i društvene skupine u području dizajna vizualnih komunikacija. Priprema studente za kritičko razumijevanje ovih pitanja kroz sociološko razmišljanje kao dodanu vrijednost za područje dizajna vizualnih komunikacija. Štoviše, studentima pruža pristup istraživanjima koja se mogu koristiti za stvaranje prikladne poruke za različite društvene skupine, publiku ili medije.

Studenti polažu ovaj modul kako bi razvili kritička i logična sociološka objašnjenja različitih situacija u suvremenom društvu i estetici. Stečena znanja omogućit će im razumijevanje pristupa kulturi, medijima i popularnoj kulturi, kao i njihov odnos s javnim životom, modom, brendovima, logikom mode, kulturnom ekonomijom i područjem dizajna vizualnih komunikacija, što će pridonijeti cjelokupnom skupu vještina važnim za njihovo buduće zaposlenje.


Literatura:


Obvezna literatura:
1. Back, L., Bennett, A., Desfor Edles, L., Gibson, M., Inglis, D., Jacobs, R., and Woodward, I. (2012) Cultural Sociology: An Introduction. Oxford: Wiley-Blackwell.

Preporučena literatura:
1. Edles, L. B. (2002) Cultural Sociology in Practice. Malden, MA: Blackwell Publishing
2. Inglis, D. (eds.) and Almila A-M (eds.) (2016) The Sage Handbook of Cultural Sociology. London: Sage.

Dodatna literatura:
1. Bollmer, G. (2018) Theorizing Digital Cultures. London: Sage.
2. Berry, D. M. (eds.) and Dieter, M. (eds.) (2015) Postdigital Aesthetics: Art, Computation and Design. London: Palgrave Macmillan.
3. Schroeder, J. E. (2006). Introduction to the special issue on aesthetics, images and vision. Marketing Theory, 6(1): 5–10.
4. Varey, R. J. (2002) Marketing Communication: Principles and Practice. London: Routledge.