Semestar: 5
ECTS: 5
Predavanja: 15
Vježbe: 30
Samostalni rad: 105
Šifra kolegija: 23-07-538
Semestar: 5
ECTS: 5
Predavanja: 15
Vježbe: 30
Samostalni rad: 105
Šifra kolegija: 23-07-538
Naziv predmeta:
Vizualno oblikovanje 5 - Ambalaža
Opis:
Cilj ovog modula je omogućiti studentima da:
• nauče razumjeti temeljne principe dizajna ambalaže, te istraže, stvaraju i produciraju valjane kreativne ideje i pakiranja (modele) prikladne za tržišno komunikacijsko okruženje
• stvore i dizajniraju funkcionalno pakiranje koristeći osnovne principe s obzirom na poruku i format
Modul je okosnica programa jer kombinira prethodne module iz Vizualnog oblikovanja, Tipografije i Povijesti oblikovanja vizualnih komunikacija kako bi studenti naučili kako stvoriti uspješan proizvod - od dizajniranja imena i strategije proizvoda, preko dizajna marke i ambalaže, do cjelokupnog identiteta proizvoda. Studenti će biti u mogućnosti stvoriti funkcionalnu ambalažu koristeći se osnovnim principima dizajniranja, kako u vezi s porukom koju prenosi, tako i u pogledu različitih vrsta ambalaže, ovisno o vrsti proizvoda i materijala: kutija (karton, plastika ili metal), boca, limenka, staklenka, tuba itd.
Studenti će naučiti o:
• pravilima dizajnerskog jezika; psihološki, perceptivni i socijalni utjecaji i kreativni elementi važni u oblikovanju ambalaže (uvod u semiotiku, percepciju i ponašanje, oblik i funkciju/sadržaj, kreativno razmišljanje itd.)
• povijesnim i stilskim aspektima dizajna logotipa proizvoda (marke), s obzirom na vrstu proizvoda i povijest dizajna, funkcije i stilove u dizajnu ambalaže.
• procesima dizajniranja proizvoda, principima dizajniranja informacijskih sustava, tipografskih i slikovnih elemenata u dizajnu ambalaže.
Modul je baziran na projektima i studentima pruža uvid u to kako stvoriti valjan kreativni koncept u industriji dizajnerskih komunikacija.
Literatura:
Obvezna literatura:
1. DuPuis, S., Silva, J. (2011) Package Design Workbook - The Art and Science of Successful Packaging, Beverly, Rockport Publishers
Preporučena literatura:
1. [Anon.] (2017) The Package Design Book, Cologne, Bibliotheca Universalis, Taschen, Cologne
Dodatna literatura:
1. Evamy, M. (2003) World Without Words, London, Laurence King Publishing Ltd
2. Dorst, K. (2003) Understanding Design, Amsterdam, Bis publishers