Semestar: 4
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 45
Samostalni rad: 105
Šifra kolegija: 24-124-0238
Semestar: 4
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 45
Samostalni rad: 105
Šifra kolegija: 24-124-0238

Naziv predmeta:


Izrada 3D računalnih igara

Nastavnici:



Opis:


Cilj ovog kolegija je osposobiti studente za aspekte izrade 3D računalnih igara koristeći Unity i programski jezik C#. Na ovomkolegiju, studenti će proširiti svoje postojeće znanje i vještine stečene kroz uvodne tečajeve o Unity-u, usmjeravajući se na složenije koncepte i tehnike specifične za 3D okruženje.
Naučit će kako efikasno koristiti napredne alate Unity-a za manipulaciju 3D modelima, primjenjivati teksture i normal mape za postizanje većeg vizualnog realizma, te kako pravilno koristiti osvjetljenje kako bi postigli željeni vizualni izgled igre uz održavanje optimalnih performansi. Studenti će također razviti vještine potrebne za integraciju zvučnih i vizualnih efekata, koristiti napredne tehnike osvjetljenja, uključujući animaciju svjetlosnih izvora i kreiranje slojevitog osvjetljenja za specifične objekte u sceni.
Osim toga, kolegij pokriva integraciju algoritama umjetne inteligencije za modeliranje složenog ponašanja likova, uključujući razvoj i implementaciju state mašine. Kroz praktičan rad, studenti će istražiti kako primijeniti Unity Audio Mixer za kontrolu zvučnih efekata i kako koristiti Unity post-procesni stack za dodavanje vizualnih efekata koji će igri dodati finalni polirani izgled.
Studenti će naučiti:

Kako importirati i manipulirati 3D modelima unutar Unity-a.
Primjena tekstura i normal mapa na 3D modele za povećanje vizualnog realizma bez dodavanja dodatnih poligona.
Razumijevanje i primjena materijala i shadera za definiranje izgleda površina u 3D igrama.
Efikasna upotreba Prefaba za standardizaciju komponenata i optimizaciju razvojnog procesa.
Primjena različitih vrsta svjetala (Directional, Point, Spot, Area) za postizanje željenog vizualnog izgleda igre.
Animacija svjetlosnih izvora za stvaranje dinamičkih efekata unutar igre.
Kreiranje slojeva osvjetljenja za specifične 3D objekte u sceni radi postizanja dubine i atmosfere.
Održavanje optimalnih performansi igre kroz pravilnu upotrebu i optimizaciju osvjetljenja.
Upotreba umjetne inteligencije za stvaranje realističnih ponašanja likova u 3D igrama.
Razvoj i implementacija stanja mašine (State Machine) za upravljanje složenim ponašanjem likova.
Korištenje Unity Audio Mixer-a za naprednu integraciju i kontrolu zvučnih efekata.
Primjena Unity post-procesnog stacka za dodavanje vizualnih efekata kao što su Bloom, Depth of Field, i Color Grading za poboljšanje vizualnog dojma igre.
Optimizacija zvučnih i vizualnih efekata za očuvanje visokih performansi igre.




Literatura:


Obavezna literatura:
1. Davis A. (2022.) Unity 3D Game Development: Designed for passionate game developers Engineered to build professional games, Packt Publishing
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
1. Halpern J. (2018) Developing 2D Games with Unity: Independent Game Programming with C#. 1st ed. Apress.

Dopunska literatura: