Semestar: 5
ECTS: 4
Predavanja: 15
Vježbe: 30
Samostalni rad: 75
Šifra kolegija: 24-124-0244
Semestar: 5
ECTS: 4
Predavanja: 15
Vježbe: 30
Samostalni rad: 75
Šifra kolegija: 24-124-0244

Naziv predmeta:


Prototipiranje i testiranje računalnih igara

Nastavnici:



Opis:


Cilj ovog kolegija je naučiti studente kako brzo kreirati jednostavan prototip određene mehanike igranja računalne igre. Kreiranje prototipa igara igra vrlo važnu ulogu u početnim fazama razvoja računalnih igara kada se dizajniraju osnovne mehanike računalne igre stoga je važno znati kako brzo i efikasno kreirati prototipe i testirati ih.
Na ovom kolegiju će se na praktičan način kreirati niz malih prototipa različitih mehanika igranja u svrhu testiranja kvalitete kreirane mehanike i njenog unaprjeđenja. Uz kreiranje, studenti ce nauciti osnove testiranja igara, ukljucujuci kako organizirati testiranje, kako kreirati test cases i bugove. Testiranje je jedna od kljucnih faza razvoja racunalnih igara u kojoj verificiramo da li je igrica tehnicki dovoljno stabilna, da li sve funkcije igre rade ispravno te da li je spremna za daljnju fazu razvoja.
Ovaj kolegij je važan za programera računalnih igara jer u početnim fazama razvoja računalnih igara programer surađuje s dizajnerom te je potrebno što prije kreirati igrivi prototip kako bi se kroz iterativni dizajn mehanike računalne igre mogle unaprjeđivati. Programer računalnih igara treba znati kako brzo i efikasno kreirati funkcionalni prototip osnovnih mehanika igranja.
Studenti će naučiti:
što je to brzo prototipiranje
koja je uloga prototipiranja i testiranja u procesu razvoja računalnih igara
prototipiranje mehanika upravljanja putem ulaznih jedinica
prototipiranje osnovnih mehanika različitih žanrova računalnih igara
prototipiranje umjetne inteligencije u računalnim igrama
prototipiranje 2D računalnih igara
prototipiranje 3D računalnih igara
dobre prakse prototipiranja mehanika igranja
metodologije testiranja igrica
kako prilagoditi testiranje gaming platformi
planiranje i pristup testiranja igara
različite vrste testiranja, kako se razlikuju i zašto su bitne
pisanje test slučajeva(eng. Test cases) i izvještaja grešaka(eng. bug reports)
kako testiranje igaradjeluje na razvoj igara

Literatura:


Obavezna literatura:
1. Bond, J. G. (2017) Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#. 2nd edn. Addison-Wesley Professional.
2. Finska, Nikolina (2023) Modern Game Testing, 1st edn. Packt Publishing
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
1. Macklin, C. (2016) Games, Design and Play: A detailed approach to iterative game design. Addison-Wesley Professional.

Dopunska literatura: