Semestar: 2
ECTS: 4
Predavanja: 30
Vježbe: 15
Samostalni rad: 75
Šifra kolegija: 23-08-508
Semestar: 2
ECTS: 4
Predavanja: 30
Vježbe: 15
Samostalni rad: 75
Šifra kolegija: 23-08-508
Naziv predmeta:
Kreativna ekonomija
Opis:
Ciljevi ovog modula su omogućiti studentima da:
• razviju razumijevanje temeljnih promjena u gospodarskom okruženju na početku 21. stoljeća koje su omogućile pojavu kreativne ekonomije,
• procijene ulogu kreativne ekonomije kao jednog od pokretača gospodarskog rasta i lokalnog razvoja, i
• kritički procijene evoluciju ljudske kreativnosti od elitističke i narodne umjetnosti do pop-kulture, kulturne i kreativne industrije i kreativne ekonomije kao sustava za proizvodnju, razmjenu i potrošnju kreativnih proizvoda i usluga.
Studenti uče kako razviti dubinsko razumijevanje pojedinih kreativnih industrija i uloge zaštite prava intelektualnog vlasništva te kako to razumijevanje kontekstualizirati u smislu poduzetništva. Modul je ključan za ovaj studijski program jer kombinira strateško razmišljanje i teorijsko znanje kreativnih industrija.
Važno je za studente da pohađaju ovaj modul kako bi razvili vještine za primjenu sustavnog znanja i razumijevanja kreativne ekonomije na određene poduzetničke potrebe. Nizom predavanja i lekcija studenti će razviti osjećaj relevantnosti intelektualnog kapitala i prava intelektualnog vlasništva u kreativnim industrijama.
Literatura:
Obvezna literatura:
1. Novotny, D. (2015) Creative economy - how to use the capital of the human mind as a driver of economic growth in the 21st century. Munich: TandMC Publications.
2. Howkins, J. (2002) The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. London: Penguin Books.
Preporučena literatura:
1. Florida, R. (2012) The Rise of Creative Class – Revisited. 10th edn. New York, NY: Basic books.
2. Cocco, G. and Szainecki, B. (2015) Creative Capitalism, Multitudinous Creativity: Radicalities and Alterities. [n.k.], Lanham, ML: Lexington Books.