Semestar: 2
ECTS: 5
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 90
Šifra kolegija: 23-221-0007
Semestar: 2
ECTS: 5
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 90
Šifra kolegija: 23-221-0007

Naziv predmeta:


Mikroekonomija i digitalni poslovni modeli

Nastavnici:



Opis:


Ciljevi ovog kolegija su omogućiti studentima da:
prošire svoja znanja o ekonomiji
ovladaju ključnim konceptima i instrumentima mikroekonomije, naročito u kontekstu digitalne transformacije
steknu znanja o temeljnim mikroekonomskim subjektima, procesima i modelima koji se koriste kao podloga za menadžersko odlučivanje.
Ovaj kolegiji sadržajno se nadovezuje na kolegij Osnova ekonomije te studentima pruža dublji uvid u područje mikroekonomije. Kroz interaktivne predavanja i vježbe, studenti će se detaljno upoznati s teorijom opće i parcijalne ravnoteže, analizom formiranja cijena na tržištu, teorijom skupova, teorijom igara, učincima digitalne transformacije na kompanije i tržišta te važnošću društveno odgovornog poslovanja. Ovaj kolegij pruža temelje za daljnje izučavanje specijaliziranih kolegija u području poslovne ekonomije.
Važno je da studenti pohađaju ovaj modul kako bi dalje razvijali ekonomski način razmišljanja i unaprijedili vlastiti skup ekonomskih vještina potrebnih za izvrsnost u području poslovne ekonomije. Studenti će steći kompetencije potrebne za analizu i razumijevanje događaja na mikroekonomskoj razini, a koji su vezani uz donošenje informiranih odluka te rješavanje konkretnih problema u području poslovnog upravljanja, poduzetništva, financija i marketinga. Ovaj kolegij omogućuje studentima dubinsko razumijevanje temeljnih ekonomskih principa i priprema ih za naprednije kolegije u području poslovne ekonomije, kao i za praktičnu primjenu ekonomskih koncepta u profesionalnom okruženju.
Studenti će naučiti:
temeljito razumijevanje analize ponude i potražnje, određivanje cijena i koncepta elastičnosti
elemente ponašanja potrošača, uključujući preferencije, korisnost i ravnotežu potrošača
analizirati individualne i tržišne potražnje
detaljno analizirati ponašanja proizvođača, uključujući proizvodne funkcije i troškove
funkcioniranje tržišnih struktura poput savršene konkurencije, monopola, monopolističke konkurencije i oligopola.
primjenu teorije igara u analizi tržišnih struktura
koncepte opće ravnoteže i ekonomike blagostanja, te koncept neuspjeha tržišta
učinke digitalne transformacije ekonomije na pojedine tržišne subjekte i potrošače
osnove o digitalnim poslovnim modelima kao rezultatu digitalizacije tržišta


Literatura:


Obavezna literatura:
1. Pindyck, R. S., Rubinfeld, D. L. (2022) Mikroekonomija (7. izd.). Zagreb: MATE.
2. Pindyck, R. S., Rubinfeld, D. L. (2017) Microeconomics (9th ed.). Harlow: Pearson Education.

Dopunska literatura:
1. Acemoglu, D., Laibson, D. and List, J. (2021) Microeconomics (3rd ed.). Harlow: , Pearson Education.
2. Parkin, M. (2022) Microeconomics (14th ed.). Harlow: Pearson Education.