Semestar: 2
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 23-221-0010
Semestar: 2
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 23-221-0010

Naziv predmeta:


Osnove managementa

Nastavnici:



Opis:


Ciljevi ovog kolegija su omogućiti studentima stjecanje:
širokog uvida u teorije i prakse menadžmenta
znanja o ključnim konceptima i funkcijama menadžmenta, uključujući planiranje, organiziranje, vođenje i kontrolu
uvida u dinamiku i izazove vođenja organizacija u kontekstu digitalne ekonomije i globalnog okruženja
Kolegij Osnove menadžmenta studentima nudi uvid u osnovne koncepte menadžmenta te je temeljni kolegij na kojeg se nadograđuju svi naredni kolegiji iz područja managementa. Pored klasičnih tema iz menadžmenta, kolegij obrađuje i utjecaje digitalne transformacije na poslovnu strategiju te značaj etike u poslovnom odlučivanju.
Pohađanje kolegija Osnove menadžmenta važno je za studente kako bi razvili vještine upravljanja i liderstva potrebne u suvremenom poslovnom svijetu. Osim teorijskog znanja, studenti će kroz studije slučaja i praktične primjere naučiti kako se teorije managementa primjenjuju u stvarnim poslovnim situacijama, čime se pripremaju za buduće menadžerske uloge. Svrha ovog kolegija je da studenti ne samo razumiju teorijske aspekte managementa, već i da razviju praktične vještine i sposobnost kritičkog razmišljanja potrebne za rješavanje kompleksnih poslovnih izazova uz poštivanje etičkih standarada.
Studenti će naučiti:
definiciju i obilježja managementa
koje su aktivnosti i uloge menadžera, te kakav je odnos managementa i poduzetništva
o razvoju teorija managementa
čimbenike interne i eksterne okoline kompanije
koje su osnovne funkcije managementa
osnovne elemente planiranja: proces, razine, tipove, viziju, misiju, ciljeve, SWOT analiza, BCG matrica, strategije.
procese i strukturu organiziranja te ulogu centara odgovornosti
osnovne odrednice upravljanja ljudskim potencijalima: analiza radnog mjesta, selekcija, obuka, procjena uspješnosti, korporativna kultura
ulogu vođenja (stilovi, motivacija, interpersonalni procesi, komunikacija)
proces, sustave i tehnike kontrole
o značaju management informacijskih sustava (MIS)
osnovnim odrednicama međunarodnog managementa u kontekstu digitalne ekonomije
o suvremenim trendovima, poslovnoj etici i konceptu društvene odgovornosti

Literatura:


Obavezna literatura:
1. Buble, M. (2000) Management. Split: Ekonomski fakultet Split.
2. Jones, G.R. and George, J.M. (2021) Essentials of Contemporary Management (12th ed.). New York: McGraw-Hill Education.

Dopunska literatura:
1. Imani, J., Wong, M. and Ahuja, B. (2023) Management In A Changing World: How to Manage for Equity, Sustainability, and Results. Hoboken: John Wiley and Sons.
2. Bright, D. S. et al. (2019) Principles of Management. Houston: OpenStax/Rice University.