Semestar: 8
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 23-221-0048
Semestar: 8
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 23-221-0048
Naziv predmeta:
Digitalna transformacija i upravljanje promjenama
Nastavnici:
Opis:
Ciljevi ovog kolegija su omogućiti studentima:
razumijevanje izvorišta i posljedica tehnološke transformacije na privatnu i poslovnu sferu
razvoj kompetencija ključnih za osobni i profesionalni razvoj u području digitalnih tehnologija
stjecanje znanja o utjecaju tehnologije na poslovne modele, te tržišta i glavne dionike
stjecanje kompetencija u domeni društveno odgovorne primjene digitalnih tehnologija u poslovanju
Cilj ovog kolegija je upoznati studente s karakteristikama, pokretačima i konceptom digitalne transformacije, pomoći im razumjeti trendove te ih naučiti prepoznati prilike i usvojiti procese digitalne transformacije poslovanja nužne za djelovanje i razvoj na današnjem tržištu. Digitalna revolucija zahvatila je sve aspekte društva, kako pojedince tako i tvrtke, no i države. Umrežavanje ljudi (social networks) i stvari (Internet of Things) pokreće vlade, poslovna i civilna društva, kao i prijatelje i obitelji. Mnoge organizacije na različite načine prolaze vlastitu digitalnu transformaciju, vođene novim, digitalnim korisničkim iskustvom (Customer Experience). Ovaj kolegij izučava i eksterne i interne čimbenike digitalne transformacije i kontinuiranog usavršavanja poslovnih modela s ciljem izgradnje novih digitalnih poslovnih i tržišnih mogućnosti.
Studenti bi trebali pohađati ovaj kolegij kako bi dodatno razvili razumijevanje utjecaja tehnologije na poslovanje, ali i društvo u cjelini. Kroz kolegij, studenti će naučiti vrijednost primjene digitalnih tehnologija na unapređenje poslovanja i poslovnih modela te unaprijediti vlastitu digitalnu pismenost.
Studenti će naučiti o:
principima i tehnološkoj platformi digitalne transformacije
digitalnoj agendi EU i Hrvatske
ključnim polugama digitalne transformacije tvrtki
digitalnoj ekonomiji i digitalnim platformama
značaju korisničkog iskustva
digitalnim poslovnim modelima
utjecaju umjetne inteligencije
ključnim pokazateljima (KPI) digitalnog poslovanja
rizicima digitalne transformacije poslovanja
digitalnoj transformaciji državnih struktura
monetizaciji poslovnih digitalnih modela te financiranje poslovnih modela u digitalnom dobu
etičkim aspektima digitalne transformacije
trendovima digitalne transformacije
Literatura:
Obavezna literatura:
1. Upadrista, V. (2021) Formula 4.0 for Digital Transformation: A Business-Driven Digital Transformation Framework for Industry 4.0. Boca Raton: Routledge.
Dopunska literatura:
1. Wone, K. (2023) E-government: Digital governance, a solution for development. Author´s own publication.