Semestar: 1
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 23-222-0057
Semestar: 1
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 23-222-0057
Naziv predmeta:
Osnove marketinga
Nastavnici:
Opis:
Ciljevi ovog kolegija su omogućiti studentima da:
razumiju osnovne marketinške pojmove s naglaskom na alatima marketinške strategije i konceptu marketinške kombinacije
analiziraju marketinške taktike i protumače nalaze kako bi razumjeli čimbenike uspjeha određene taktike
razumiju osnovni STP postupak i primijene to razumijevanje za predlaganje marketinških taktika za određene proizvode / usluge / industrije
stvore različite analize prisutnosti određenih tvrtki na tržištu
Ovaj je kolegij osnovni marketinški kolegij na prvoj godini studijskog programa. Studenti će naučiti osnovne marketinške pojmove i shvatiti relevantne teorijske pojmove u marketingu. Također će se koristiti raznim alatima za analizu (npr. PESTLE, SWOT) i moći će razumjeti razne vrste utjecaja na marketinške programe tvrtki. Počet će shvaćati važnost potrošača u donošenju marketinških odluka kroz učenje i primjenu modela segmentacije-ciljanja-pozicioniranja. Uz to, studenti će biti sposobni procijeniti marketinške strategije i taktike s dubljim razumijevanjem tržišnih okolnosti.
Ovaj je kolegij usko povezan s kolegijem Ponašanje potrošača i uvod je u sve daljnje kolegije koji se odnose na marketing. Modeli naučeni u ovom kolegiju donose širu perspektivu svim ostalim specifičnim marketinškim kolegijima.
Ovaj kolegij doprinosi cjelokupnom razvoju učenika uglavnom kao profesionalaca i praktičara jer ih kasnije priprema za sve marketinške predmete. Nakon ovog kolegija, od studenata se očekuje da mogu primijeniti naučene alate u određenim marketinškim situacijama i biti u stanju razumjeti utjecaj određenih marketinških strategija i taktika.
Studenti će na kolegiju naučiti osnovne teorijske pojmove i koncepte u marketingu i upravljaju marketingom. Upoznajući se s modelima koji su osnova donošenja odluka u marketingu studenti/ce će moći sami preporučivati različite marketinške strategije s obzirom na specifičnost poslovnog subjekta, tržišta i činitelja na tržištu te specifičnosti ponašanja različitih ciljnih skupina. Dodatno, studenti će moći procijeniti prednosti i nedostatke različitih marketinških i specifičnih komunikacijskih nastupa na tržištu. Imajući na umu digitalno okruženje u kojem danas živimo i poslujemo, studenti će temeljem stečenih teorijskih i praktičnih znanja biti u mogućnosti predviđati različite buduće trendove koji će oblikovati marketinšku komunikaciju u budućnosti. Kroz rad na kolegiju, studenti će proučavati ciljeve marketinga, ponašanje različitih ciljnih skupina te primjenu različitih marketinških koncepcija s ciljem efikasnog marketinškog upravljanja
Literatura:
Obavezna literatura:
Previšić, J., Ozretić Došen, Đ. (2007) Osnove marketinga, Adverta
Kotler, P., Armstrong, G, Wong, V. and Saunders, J. (2020) Principles of Marketing 8th European edn, Harlow: Pearson Education Limited.
Effie (2021) Effie [Online]. Available at: https://www.effie.org/ (Accessed: 5 May 2021)
Dopunska literatura:
Beckwith, H. (2012) Selling the Invisible: A Field Guide to Modern Marketing, New York City, NY: Grand Central Publishing.
Cialdinin, R. B. (2006) Influence: The Psychology of Persuasion, New York, NY: Harper Business.
Godin, S. (1999) Permission Marketing: Turning Strangers into Friends and Friends into Customers, 1st edn, New York City, NY: Simon and Schuster.
Google (2021) Think with Google [Online]. Available at: https://thinkwithgoogle.com (Accessed: 20 April 2021)
4. Christensen, C. M., Dillon, K., Hall, T. and Duncan, D. S. (2016) Competing against luck, 1st edn, Harper Business, New York City, NY