Semestar: 1
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 23-233-0419
Semestar: 1
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 23-233-0419

Naziv predmeta:


Primjena umjetne inteligencije u poslovanju

Nastavnici:



Opis:


Ciljevi ovog kolegija su omogućiti studentima stjecanje znanja o:
osnovama tehnologije umjetne inteligencije
potencijalu i tehnikama primjene umjetne inteligencije u kontekstu poslovanja
etičkim aspektima upotrebe umjetne inteligencije
Cilj ovog kolegija je pružiti studentima uvid u osnove tehnologije umjetne inteligencije (AI) te njenih aplikacija u poslovnim kontekstima. Kolegij istražuje kako tehnologije umjetne inteligencije transformiraju poslovne modele, poboljšavaju donošenje odluka i optimiziraju operativne procese. Uz to, fokusira se na razumijevanje etičkih implikacija i izazova vezanih uz umjetnu inteligenciju, naglašavajući važnost odgovornog i etičkog korištenja ove tehnologije u poslovanju. Studenti će se upoznati s različitim tehnologijama umjetne inteligencije, njihovim razvojem, te kako one mogu biti korisne za stvaranje vrijednosti u organizacijama.
Pohađanje ovog kolegija je neophodno za studente kako bi stekli kompetencije potrebne za razumijevanje digitalne transformacije u poslovnom svijetu. Kolegij nudi praktično znanje o tome kako implementirati tehnologije umjetne inteligencije u kontekstu rješavanja situacija u poslovnim procesima, uz naglasak na etičke i društvene aspekte upotrebe umjetne inteligencije. Ovo znanje je ključno za buduće lidere i menadžere koji teže iskoristiti potencijal umjetne inteligencije u području inovacija te za povećanje učinkovitosti i konkurentnosti, dok istovremeno osiguravaju da se tehnologija koristi odgovorno i etički.

Studenti će naučiti o:
osnovama tehnologija baziranih na umjetnoj inteligenciji
potencijalu primjene umjetne inteligencije u poslovanju
unapređenju poslovnih procesa pomoću umjetne inteligencije
optimiziranju procesa odlučivanja uz pomoć umjetne inteligencije
osnovnim principima strojnog učenja
strategiji i planiranju primjene umjetne inteligencije
etičkim aspektima i izazovima upotrebe umjetne inteligencije
utjecaju tehnologije umjetne inteligencije na organizacijsku strukturu i kulturu


Literatura:


Obavezna literatura:
1. Ganesan, K. (2022) The Business Case for AI. Sandy: Opinion Analytics Publishing.

Dopunska literatura:
1. Marr, B. and Ward, M. (2022) Umjetna inteligencija u praksi. Zagreb: MATE.
2. Boddington, P. (2023) AI Ethics: A Textbook (Artificial Intelligence: Foundations, Theory, and Algorithms). Berlin: Springer.