Semestar: 3
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 24-221-0017
Semestar: 3
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 24-221-0017
Naziv predmeta:
Osnove marketinga
Nastavnici:
Opis:
Cilj ovog kolegija je omogućiti studentima:
razumijevanje osnovnih teorija i praksi marketinga
stjecanje znanja o strateškim i taktičkim elementima marketinga
razumijevanje uloge i značaja marketinga kao discipline i funkcije u poslovanju
Cilj kolegija jest upoznati studente s ključnim marketinškim konceptima i praksama. Studenti će naučiti osnovne marketinške pojmove i shvatiti relevantne teorijske pojmove u marketingu. Također će se koristiti raznim alatima za analizu (npr. PESTLE, SWOT) i moći će razumjeti razne vrste utjecaja na marketinške programe tvrtki. Počet će shvaćati važnost potrošača u donošenju marketinških odluka kroz učenje i primjenu modela segmentacije-targetiranja-pozicioniranja. Uz to, studenti će biti sposobni procijeniti marketinške strategije i taktike s dubljim razumijevanjem tržišnih okolnosti.
Za studente je važno da pohađaju ovaj kolegij kako bi širili svoje kompetencije i u području marketinga, a što je izrazito važno za razumijevanje poslovnih strategija kompanija u današnjem složenom tržišnom okruženju. Ovaj se kolegij nastavlja na kolegij Osnove ekonomije iz prvog semestra te kolegij Mikroekonomija i digitalni poslovni modeli u drugom semestru, produbljujući kod studenata razumijevanje funkcioniranja težišta, konkurencije i potrošača. Ovaj je kolegij uvod je u sve daljnje kolegije u području marketinga.
Studenti će naučiti o:
osnovnim elementima marketinške filozofije u poslovanju
razmjeni kao temelju marketinga
etičkim aspektima i društvenoj odgovornosti marketinga
značajkama marketinga u globalnom okruženju
specifičnostima različitih tržišta
čimbenicima ponašanja potrošača
tržišnoj analizi za potrebe marketinga
segmentacji tržišta, targetiranju te pozicioniranju i diferencijaciji
taktičkim alatima marketinga, odnosno o marketing miksu
marketinškim planovima
implementaciji i kontroli marketinških planova
Literatura:
Obavezna literatura:
1. Vranešević, T. ur. (2021) Osnove marketinga. Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
2. Kotler, P., Armstrong, G, Wong, V. and Saunders, J. (2020) Principles of Marketing (8th ed.). Harlow: Pearson Education Limited..
Dopunska literatura:
1. Kotler, P., Keller, K.L. i Martinović, M. (2014) Upravljanje marketingom (14. iz.). Zagreb: MATE.
2. Pavičić, J., Gnjidić, V. i Drašković, N. (2014) Osnove strateškog marketinga. Zagreb: Školska knjiga i Institut za inovacije.