Semestar: 3
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 24-421-0284
Semestar: 3
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 24-421-0284
Naziv predmeta:
Instrukcijski dizajn i dizajn obrazovnih sadržaja
Nastavnici:
Opis:
Instrukcijski dizajn (ID) fundamentalno podrazumijeva nešto drugačiji pristup oblikovanju digitalnih sadržaja u odnosu na one produkte drugih namjena. Prije svega očekuje se poznavanje i implamentacija određenih metodičkih i metodoloških zakonitosti pri oblikovanju obrazovnog multimedijskoga sadržaja.
Važan faktor predstavlja i njihova analiza te prilagodba obrazovnoj razini i ciljanoj skupini za koju se isti oblikuje. S tim u vezi, ovaj kolegij nastoji približiti studentima znanja iz područja instrukcijskoga dizajna kroz analize i konkretnu primjenu nekoliko različitih modela uvažavajući i analizirajući obrazovne razine za koje se isti kreira. U sklopu predmeta predviđena je analiza i istraživanje najpoznatijih rješenja ID-a kao što su ADDIE model, Dick and Carey model, ASSURE model, Kempov model...) te razlike u oblikovanju i pristupu u ovisnosti na ciljane skupine. Kolegij propitkuje i funkcionalnosti i razlike u LMS sustavima kao i standarde (SCORM i dr.) koji jamče interoperabilnost digitalnih obrazovnih sadržaja bez obzira na odabir platforme.
Cilj je kolegija osposobiti studente za samostalan pristup razvoju digitalnih nastavnih sadržaja prema načelima ID-a te za njihovu implementaciju u procesu učenja i poučavanja što osim samog ID-a uključuje i osmišljavanje i izradu vizualnih elemenata, upravljanje medijima odnosno njihovu objavu na repozitorije i/ili integraciju u LMS-ove s ciljem postizanja imerzije.
Studenti će naučiti:
primijeniti osnovne pojmove vezane uz načela oblikovanja digitalnog obrazovnog sadržaja prema modelima instrukcijskoga dizajna (ADDIE, Dick and Carey, ASSURE, Kemp i dr.)
prepoznati specifičnosti i razlike u oblikovanju digitalnih obrazovnih sadržaja u odnosu na digitalne sadržaje drugih namjena te važnost primjene metodičkih načela
analizirati tehnologije za izradu i objavu digitalnih obrazovnih sadržaja te odabrati najadekvatnije tehnologije za njihovo oblikovanje i primjenu
kreirati vizualne elemente, prilagoditi dinamiku interaktivnosti, integrirati imerziju, izraditi dijagrame toka
izraditi digitalne obrazovne sadržaje
testirati digitalne obrazovne sadržaje
kreirati prototip sa svim elementima instrukcijskog dizajna.
Literatura:
Obavezna literatura:
1. Šuto, Alma (2022) Upute za rad u Articulate 360 Teams alatima. Visoko učilište Algebra, Zagreb
Trends and issues in instructional design and technology Fourth Edition (2018) Reiser, Robert A.; Dempsey, John V., Pearson, NY
Smith Nash, Susan; Rice, Wiliam (2022). Moodle 4 E-Learning Course Development Fifth Edition. Packt Publishing Ltd., Birmingham
Dopunska literatura:
1. 1. Jandrić, P. (2015) Osnove digitalnog obrazovanja Jandrić, P. (2015) Digitalno učenje
2. Jandrić, P. i Boras, D. (2012) Kritičko e-obrazovanje
3. Anderson, T. i Elloumi, F. (2008) Theory and Practice of Online Learning
4. https://www.e-skole.hr/edukacija/instrukcijski-dizajn-preduvjet-uspjesnog-tecaja-u-moodleu/