Semestar: 5
ECTS: 4
Predavanja: 15
Vježbe: 30
Samostalni rad: 75
Šifra kolegija: 24-421-0293
Semestar: 5
ECTS: 4
Predavanja: 15
Vježbe: 30
Samostalni rad: 75
Šifra kolegija: 24-421-0293

Naziv predmeta:


Osnove poslovne ekonomije

Nastavnici:



Opis:


Cilj ovog kolegija je omogućiti studentima da nauče:
objasniti osnovne elemente ekonomskog sustava i njihovo međusobno djelovanje te utjecaj na poslovanje
analizirati elemente koji utječu na stanje na tržištu, na ponašanje potrošača i djelovanje poslovnih subjekata
evaluirati utjecaj makroekonomskih čimbenika i trendova na poslovanje
uskladiti poslovanje s globalnim trendovima i mogućnostima za razvoj poslovanja koje pruža institucionalni okvir
Studentima je važno pohađati ovaj kolegij budući da će se u svojoj profesiji morati prilagođavati tržištu i tržišnim trendovima, bez obzira na to hoće li raditi u nekoj poslovnoj organizaciji kao zaposlenik te organizacije ili će raditi samostalno kao vanjski suradnik. Svaka poslovna aktivnost usmjerena je na tržište te je stoga važno poznavati elemente koji utječu na stanje na tržištu i na ponašanje različitih sudionika na tržištu. Pri tome je bitno naučiti na koji način kreirati sadržaje koji će biti tržišno uspješni. Također, važno je znati prepoznati makroekonomske i globalne čimbenike i trendove koji zahtijevaju prilagodbu poslovanja. U konačnici, globalno poslovno okruženje pruža mogućnosti za financiranje poslovnih ideja i projekata kroz korištenje postojećeg institucionalnog okvira.
Stečenim znanjima i vještinama studenti mogu konstruktivno doprinijeti stvaranju poslovnih ideja i učinkovito sudjelovati u njihovoj realizaciji na radnim pozicijama multimedijskih stručnjaka.
Studenti će naučiti:
koji elementi čine ekonomski sustav i kako međusobno utječu jedni na druge
sto je tržište te na koji način ponuda i potražnja kreiraju tržišne odnose
objasniti koji su temeljni čimbenici koji utječu na ponašanje potrošača
čimbenike koji su ključni za donošenje odluke o proizvodnji te na koji način je moguće optimizirati troškove
interpretirati makroekonomske čimbenike i njihove vrijednosti te način na koji utječu na poslovanje
osmisliti načine usklađivanja poslovne strategije s globalnim trendovima
prepoznati mogućnosti za financiranje poslovnih ideja i projekata u okviru postojećeg institucionalnog okvira

Literatura:


Obavezna literatura:
1. Samuelson, P.A. and Nordhaus, W.D. (2009) Economics. [s.l.] McGraw-Hill Education.

Dopunska literatura:
1. Mankiw, N.G. (2011) Principles of Economics. [s.l.] Cengage Learning
2. Pindyck, R.S. i Rubinfeld, D.L. (2012) Microeconomics.8th edn. [s.l.] Pearson.
3. DK (2018) The Economics Book: Big Ideas Simply Explained. [s.l.] DK.