Semestar: 5
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 24-222-0078
Semestar: 5
ECTS: 6
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 120
Šifra kolegija: 24-222-0078
Naziv predmeta:
Upravljanje inovacijama i razvoj proizvoda i usluga
Nastavnici:
Opis:
Ovaj modul upoznaje studente s osnovama upravljanja inovacijama.
Cilj ovog modula je omogućiti studentima da nauče:
- kritički preispitati inovacijski proces i argumentirati važnost inovacija u stvaranju održive konkurentske prednosti
- procijeniti različite inovacijske strategije i prilike za razvoj novih proizvoda ili usluga.
Za sve poslovne organizacije, posebice one povezane s tehnologijom u najširem smislu, razvoj novih proizvoda i usluga te uspješno upravljanje inovacijama osnovni su preduvjeti za dugoročni razvoj i opstanak. Pohađanjem ovog modula studenti uče o konceptima, metodama, alatima i najboljim praksama u razvoju novih proizvoda i usluga, što predstavlja složeni proces koji zahtijeva multifunkcionalnu suradnju.
Studentima je važno pohađati ovaj modul kako bi razvili interdisciplinarne vještine koje će ih učiniti boljim članovima poslovnih organizacija ili voditeljima vlastitog poslovanja. Sudjelovanjem u raspravama i analizom studija slučaja, studenti će savladati inherentne marketinške koncepte i produbiti razumijevanje strateških i upravljačkih aspekata inovacija.
Studenti će naučiti:
Uvod u upravljanje inovacijama, nacionalni sustavi inovacija i poduzetništvo
Prihvaćanje tržišta i difuzija tehnologije
Upravljanje inovacijama unutar tvrtki, inovacije operacija i procesa
Upravljanje intelektualnim vlasništvom
Upravljanje organizacijskim znanjem
Strateški savezi i mreže
Upravljanje istraživanjem i razvojem, upravljanje RandD projektima
Otvorene inovacije i prijenos tehnologije, priprema za ispit
Poslovni modeli
Strategija proizvoda i brenda
Razvoj novih proizvoda
Inovacija novih usluga
Istraživanje tržišta i njegov utjecaj na razvoj novih proizvoda
Upravljanje procesom NPD (razvoja novih proizvoda)
Literatura:
Obavezna literatura:
1. Trott, P. (2017) Innovation management and new product development. 6th edn. Harlow: Pearson International
Dopunska literatura:
Ulrich, K.T. and Eppinger, S.D. (2016) Product Design and Development. 6th edn. New York: McGraw-Hill Education
Drucker, P.F. (2006) Innovation and entrepreneurship. [n.k.] New York: HarperBusiness
Srića, V. (2016) Creativity and Innovation Management: A Storytelling Approach. eReader version, accessed 20 April 2021 from Amazon.com
Journal of Product Innovation Management, Product Development and Management Association, Online ISSN: 1540-5885