Na Izložbi hrvatskog dizajna 23/24, održanoj 10. siječnja 2025. u Laubi – Kući za ljude i umjetnost u Zagrebu, među brojnim talentiranim autorima našao se i student dizajna Ijan Prelec, koji je svojim projektom Quattro Terre osvojio nagradu u studentskoj kategoriji za dizajn ambalaže. Ova prestižna izložba, organizirana povodom 25. obljetnice Hrvatskog dizajnerskog društva, predstavila je ukupno 346 odabranih radova, od čega 105 studentskih, u čak 18 različitih kategorija.
Povezanost čovjeka s prirodom i tradicijom
Ijanov rad Quattro Terre daleko je od obične ambalaže – riječ je o seriji ekskluzivnih boca izrađenih od četiri vrste istarske gline, koje simboliziraju raznolikost tla tog regije. Minimalistički dizajn odiše spojem tradicije i suvremenosti, naglašavajući bogatstvo prirodnog i kulturnog nasljeđa Istre.
– Inspiraciju sam pronašao u raznolikosti tla Istre – crvenici, sivoj, bijeloj i crnoj zemlji. Moj cilj je bio stvoriti proizvod koji nije samo funkcionalan, već i priča priču o mojoj ljubavi prema rodnom kraju i o povezanosti čovjeka s prirodom i tradicijom – istaknuo je Ijan, dodajući da su keramika i materijali sa snažnim identitetom oduvijek njegov osobni dizajnerski pečat.
Snažna konkurencija i zaslužena nagrada
Izložba hrvatskog dizajna 23/24 okupila je najbolje radove domaće scene, a konkurencija je, bila iznimno jaka. Doduše, Prelec je s Quattro Terre uspio osvojiti pažnju stručnog žirija.
– Sudjelovati u ovakvoj konkurenciji s 105 studentskih radova iz različitih područja dizajna, od vizualnih komunikacija do produkt dizajna, za mene je bilo i izazov i čast. Dobiti priznanje u ovakvom okruženju dodatna je potvrda da je trud vrijedan i da rad ima dublju vrijednost – podijelio je svoje dojmove nagrađeni student.
Posebno je značajno što je Quattro Terre već ranije osvojio nagradu na prestižnom ZGDW AWARD natjecanju, što dodatno potvrđuje da je riječ o projektu s potencijalom za regionalni, ali i međunarodni uspjeh.
Širenje horizonta: Quattro Terre kao brend
Ijan Prelec već ima jasne planove za budućnost – osim što planira razvijati Quattro Terre kao prepoznatljiv dizajnerski brend, u pripremi su i novi proizvodi poput keramičkih šalica. Uz to, cilja prijavljivati svoje projekte na nove izložbe i natjecanja, ne samo u Hrvatskoj, već i na međunarodnoj sceni.
– Želim da Quattro Terre postane simbol nečega većeg – brend koji govori o Istri, o povezanosti s prirodom i o očuvanju kulturnog identiteta kroz dizajn. Smatram da dizajn nije samo alat za
stvaranje proizvoda, već i za pričanje priča koje ostavljaju trag – kazao je Prelec s entuzijazmom.
S obzirom na njegov dosadašnji uspjeh, nema sumnje da ćemo za Quattro Terre, ali i za Ijana Preleca, tek čuti. Njegov rad podsjeća nas koliko je važno povezati tradiciju s inovacijama i kako dizajn može biti alat za očuvanje onoga što nas definira kao zajednicu, geografski i stilski.