Antonia Šakić naša je studentica na stručnom prijediplomskom studiju Digitalni marketing, a već tijekom studija zaposlila se na poziciji online media planner asistentice u Universal McCannu (UM).

Zašto si se odlučila za studij digitalnog marketinga, jedan od rijetkih ove vrste na širem području? što te privuklo na ovaj studij?

Upravo zato što je rijedak, usmjeren i ne samo da zvuči nego za mene i je zabavan. Kroz Gimnaziju Gaudeamus koju sam pohađala u Osijeku rano sam se profesionalno orijentirala prema smjeru marketinga i IT-a. Tijekom školovanja osmislila sam aplikaciju za analizu teniskih mečeva koja je bila nešto novo i naprednije od svih koje su do tada postojale. Postavljena je na App Store i tu je zapelo – pa baš zato digitalni marketing! Pohađala sam privatnu školu i imam izvrsna iskustva, znala sam što želim i htjela sam to razvijati na mjestu gdje će biti motivirajuće okruženje – Algebra se upravo takvom i činila. Predala sam svoj CV i čekala feedback za stipendiju.

Kakva su dosadašnja iskustva na studiju, odgovara li tvojim očekivanjima?

Ne mogu reći da nisam imala velika očekivanja no većinu ovaj faks uistinu zadovoljava. Uvijek sam bila perfekcionist pa to otežava stvari kada je u pitanju zadovoljstvo – samom sobom ili u ovom slučaju faksom. Pronašla sam se u digitalnom marketingu i puno šire od toga. Postavljanje, razvoj i optimizacija digitalnih kampanja koje učimo na faksu meni predstavlja samo zdravu logiku razmišljanja koju mogu iskoristiti u budućim projektima. Uz to, super je znati odrediti ciljanu skupinu, napisati brief i komunicirati s klijentom – sve te a i mnoge druge stvari učim na ovom studiju.

S obzirom na to da već radiš, koliko ti znanja stečena na studiju pomažu u svakodnevnom poslu i koliko ih imaš prilike primijeniti u svakodnevnim aktivnostima/kampanjama?

Jako puno slušam o tome da ljudi na fakultetu slušaju jedno, a kada počnu raditi tek tada kreće učenje. Nisam htjela da mi se to dogodi pa sam od početka teoriju koju radimo na faksu pokušala povezati s poslovnim svijetom i stvarnim slučajevima u praksi. Tu su mi uvelike pomagale vježbe na faksu koje su zbilja kvalitetne. Ne možete očekivati da ćete sve čuti i pohvatati na nastavi, ali ako vas nešto zanima kopat ćete po tome dok ne pronađete pravu svrhu.

Tako su me učili u Gaudeamusu i tu praksu ću uvijek koristiti. Ponekad je naporno, ali kada vidite rezultat – itekako se isplati. Jako sam sretna zbog ukazane prilike koja mi je pružena na prvoj godini – praksa u digitalnoj agenciji DIBS. Sve zajedno rezultiralo je time da se sa svojih 20 godina trenutačno nalazim u Universal McCannu Zagreb te uz puno radno vrijeme ostvarujem super rezultate na poslu a i na studiju. Svašta se može naučiti na faksu, ali ne možete ni zamisliti koliko znanja i iskustva prenose dobri mentori, a ja kao da uvijek naletim na najbolje!

Možda i najbolja stvar na Sveučilištu Algebra da nam predavanja i vježbe drže ljudi iz prakse koji sve što predaju nisu samo pročitali u knjizi već proživljavaju na aktivnim kampanjama i stvarnim klijentima.

Što te najviše privlači na području digitalnog marketinga i gdje misliš da će se događati najviše promjena u budućnosti, koji trendovi ti se čine zanimljivima?

Čudno je to što općenito u životu i ne volim promjene, a u onome čime se bavim one se non stop događaju i često mi idu na živce. Pod promjenama mislim ono što se događa u svijetu, ne u Hrvatskoj. No, nismo ni mi više toliko zaostali. Na radna mjesta dolaze “Instagram generacije” koje klikovima dolaze do zanimljivih rješenja.

Mislim da je upravo u tome core promjena koje dolaze u struci, generacije koje se ne boje isprobavati i igrati s tehnologijom i mogućnostima koje ona pruža. Najviše me veseli razvoj umjetne inteligencije, jer se uz svoj način rada i obrazovanja ne bojim da će me ikada zamijeniti. Uz takve razvijene programe tehnologija će činiti sve za sada operativne stvari, a ja ću imati više vremena za kreativnost. Smatram da nije već sve izmišljeno i da malim novim idejama možemo u ogromnoj mjeri mijenjati već postojeće stvari, prilagođavati ih korisnicima i usađivati u njihove navike.

Što bi poručila budućim studentima koji razmišljaju o tome da upišu ovakvu vrstu studija?

Mislim da je super ići na FER ako znaš fiziku ili biti programer ako se kužiš u kodove, nije loše ni kada voliš secirati organizme i možeš pamtiti milijun činjenica pa odeš na medicinu, ali mislim da je najljepše studirati ono što volite raditi u slobodno vrijeme, o čemu zbilja volite čitati, slušati, gledati filmove. Za mene je to digitalni marketing.

Ovo je stručni studij, ali ako upotrijebite svoj mozak i slušate svoje želje otvara vam puno više vrata osim isključivo stručnih, odnosno marketinških. Tada vidite da s tim znanjima i vještinama možete raditi na bezbroj projekata s raznim stručnjacima iz svih područja, na vama je da odaberete one koji će vas najbolje zabaviti – pa, tko to ne bi htio?

Do sada sam preko društvenih mreža primala brojne upite o faksu od budućih studenata i nikada mi nije problem pomoći i dati savjet ili iskreno mišljenje tako da mi se slobodno možete javiti za informacije iz prve ruke.