Semestar: 1
ECTS: 5
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 90
Šifra kolegija: 23-06-502
Semestar: 1
ECTS: 5
Predavanja: 30
Vježbe: 30
Samostalni rad: 90
Šifra kolegija: 23-06-502
Naziv predmeta:
Matematika
Nastavnici:
dr. sc. Aleksandar Hatzivelkos, prof. struč. stud.
Martina Benković, pred.
dr. sc. Iva Golubić, v. pred.
Hrvoje Kovač
Ivan Nađ, pred.
Adam Pinek, pred.
Opis:
Cilj ovog kolegija je omogućiti studentima da nauče:
• implementirati matematičke modele u rješavanje računskih problema
• implementirati linearnu algebru u modeliranju i rješavanju 2D i 3D problema.
Studenti stječu temeljna teorijska i praktična znanja iz područja kvantitativnih metoda koje su ključna stavka u računarskom modeliranju, s naglaskom na grafičku primjenu. Cilj ovog kolegija je pružiti studentima znanje i razumijevanje matematičkih alata koji se koriste u ostalim kolegijima u sklopu ovog studijskog programa. Nadalje, ovaj kolegij predstavlja temelj za kolegij Matematička analiza koji studenti pohađaju u drugom semestru prve godine.
Studentima je važno pohađati ovaj kolegij u svrhu razvoja vještina logičkog razmišljanja i prosuđivanja koje su potrebne za druge kolegije u sklopu ovog studijskog programa. Znanje koje studenti steknu pohađanjem ovog kolegija doprinose ukupnim vještinama potrebnim za buduće zaposlenje na pozicijama informacijskih stručnjaka. U sklopu ovog kolegija, studenti stječu praktično iskustvo bavljenja matematičkim problemima i modelima individualno ili radom u grupi.
Literatura:
Obvezna literatura:
1. Hatzivelkos, A., Kovač, H., Milun, T. (2022) Matematika za IT, Algebra
2. Stewart, J., Redlin, L. and Watson, S. (2016) Precalculus: Mathematics for Calculus. 7th edn. Boston: Cengage Learning
Preporučena literatura:
1. P. Javor, Matematička analiza 1, Element, Zagreb, 2007
2. N. Elezović, Linearna algebra, Element, Zagreb, 1995.
3. Lay, D.C, Lay, S.R. and McDonald, J.J. (2016) Linear Algebra and Its Applications. 5th edn, Boston: Pearson
4. Abramson, J. (2017) Precalculus. Houston: OpenStax
Dodatna literatura:
1. Strang, G., (2019) Linear Algebra and Learning from Data. Cambridge: Wellesley-Cambridge Press