Kreativnost i inovacije obilježile konferenciju Blend: Film & Games 2025.
U Zagrebu je uspješno održana konferencija Blend: Film & Games 2025., koja je u dva dana okupila više od 600 sudionika i stručnjake iz Hrvatske i svijeta. Ovogodišnje izdanje donijelo je dvodnevni program ispunjen panelima, predavanjima i radionicama o budućnosti filmske i gaming industrije, a Sveučilište Algebra Bernays imalo je čast biti akademski partner i domaćin konferencije.
Tijekom dva dana konferencije održano je više od 20 panela i predavanja na kojima su sudjelovali renomirani govornici iz Hrvatske, Belgije, Kanade, Italije, Njemačke, Latvije, Poljske, Švedske, Austrije i Ujedinjenog Kraljevstva.
Među brojnim govornicima istaknuli su se Thierry Van Gyseghem, redatelj animacije globalnog hita Baldur’s Gate 3, Martins Upitis, glavni animator i dobitnik Oscara za animirani film Flow, te Fernando Machado, svjetski priznati marketinški strateg i bivši CMO Burger Kinga i Activision Blizzarda. Njihova predavanja privukla su veliku pozornost posjetitelja, donoseći inspirativne uvide o budućnosti kreativnih industrija.
Prvi dan – film, produkcija i transmedija
Program je otvoren panelom o pravnom položaju producenata i njihovoj ulozi u suvremenoj audiovizualnoj industriji, na kojem su sudjelovali Danilo Šerbedžija, Hrvoje Osvadić, Miljenka Čogelja i Christopher P. Marcich, pod moderacijom Mie Pećina Drašković.
Uslijedio je panel o hrvatsko-belgijskim koprodukcijama, na kojem su govorili Xavier Rombaut, Youri Loedts i prof. Dries Deryckere, uz podršku belgijskog veleposlanika NJ. E. Williama De Baetsa.
Veliki interes izazvao je razgovor o snimanju na hrvatskim lokacijama, na kojem su svoja iskustva podijelili svjetski poznati location manageri John Rakich, Enrico Latella i Sabine Schulmeyer.
Slijedio je panel o transmedijskim svjetovima s Albertom Gajšakom, Damirom Šlogarom i Ivanom Kosovcem, koji su govorili o sve snažnijem ispreplitanju filmova i videoigara. Panel je moderirao Igor Margan, voditelj katedre za računalne igare i multimediju na Sveučilištu Algebra Bernays.
Emotivan trenutak donio je panel o hrvatskom dokumentarcu Fiume o Morte!, najgledanijem domaćem dokumentarnom filmu posljednjih desetljeća.
Panel „Crafting Transmedia Worlds with Toys, Film, Video Games and Beyond“, kojim je moderirao Igor Margan, voditelj studija Game Development na Sveučilištu Algebra Bernays, okupio je Alberta Gajšaka, Damira Šlogara i Ivana Kosoveca, koji su govorili o stvaranju transmedijskih svjetova i novim prilikama koje donosi povezivanje filma, videoigara i fizičkih proizvoda.
Dan je zaokružen dvjema vrhunskim keynote sesijama – Thierry Van Gyseghema, koji je govorio o križanju filmskog jezika i interaktivnih medija, te Martinsa Upitisa, koji je publici otkrio kreativne i tehničke procese nastanka svog Oscarom nagrađenog filma Flow.
Drugi dan – umjetna inteligencija, budućnost industrije i održivost
Drugi dan otvorio je doc. art. Predrag Šuka, pročelnih Sveučilišnog odjela za multimediju na Sveučilištu Algebra Bernays, prikazavši kako AI tehnologije mogu oblikovati stvaranje video sadržaja od scenarija do finalnog proizvoda.
Panel o umjetnoj inteligenciji u filmskoj i gaming industriji okupio je Damira Firšta, Vlahu Hrdala, Anđela Jurkasa i Ivana Murata, pod moderacijom Predraga Šuke.
Posebno su se istaknula keynote predavanja Jorga Tittela, britanskog redatelja i producenta (The Last Worker), te Fernanda Machada, koji je govorio o ulozi kreativnosti u oblikovanju globalnih brendova i videoigara.
Panel o virtualnoj produkciji okupio je Hrvoja Kordića, Xaviera Rombauta, Basiu Karpinski, Matka Burića i Josipa Čajića, dok je rasprava o animaciji bez holivudskih budžeta donijela iskustva Martinsa Upitisa, Dine Krpana i Draška Ivezića.
Transmedia razgovor o videoigrama baziranim na serijama i filmovima – Moomini i Paws of Fury – okupio je Dimitrija Đokića, Pontusa Rundqvista i Hrvoja Mitića, pod moderacijom Dunje Trojan.
Druga dvorana bila je posvećena mladim autorima i glazbi u videoigrama, gdje su mladi redatelji, producenti i game developeri predstavili svoje projekte, dok su skladatelji Nikola Nikita Jeremić, Matija Malatestinić i Damjan Mravunac govorili o stvaranju glazbe za globalne gaming naslove.
Panel o zelenoj produkciji predstavio je austrijski model poticanja održivih produkcija, a završni razgovor o seriji SRAM otkrio je strategije koje su seriju pretvorile u digitalni fenomen.
Radionice koje su vodili svjetski i domaći stručnjaci poput Thierryja Van Gyseghema, Andrije Zorića, Ivana Šivaka i Fernanda Machada omogućile su sudionicima praktičan uvid u animaciju, game development i kreativni marketing. Uz stručni program, posjetitelji su imali priliku uživati i u popratnim sadržajima: projekcijama studentskih filmova, izložbenom prostoru hrvatskih gaming studija, vrlo posjećenoj aktivaciji Posudi svoj glas za sinkronizaciju crtanih filmova te popularnoj Red Bull Tetris zoni.
Konferencija Blend: Film & Games 2025. još je jednom potvrdila da Zagreb i Hrvatska imaju snažan potencijal kao regionalno središte filmske i gaming industrije, a Sveučilište Algebra Bernays pokazalo se kao važno mjesto susreta akademske zajednice i industrije, gdje nastaju ideje za budućnost kreativnih tehnologija.
Snimke predavanja i panela bit će uskoro dostupne na www.blendzagreb.eu.






















