Bihevioralna ekonomija - Digitalni marketing - Visoko Učilište
Studij

Digitalni marketing

Bihevioralna ekonomija

  • Predavanje 15
  • Vježbe 30
  • Samostalni rad 60
Ukupno 105

Naziv predmeta

Bihevioralna ekonomija

Oznaka predmeta

20-04-020

Semestar

1

ECTS

5

Nastavnici i suradnici

Cilj

Cilj predmeta je objasniti razliku između koncepta tradicionalne i bihevioralne ekonomije te objasniti kako bihevioralna ekonomija objašnjava čovjekovo ponašanje kroz prizmu iracionalnosti i ograničenja s kojima je suočen. Pri tome je važno studentima objasniti temeljne konstrukte na kojima je bihevioralna ekonomija izgrađena, poput motivacije, kognicije, percepcije, emocija, ličnosti i dr. Nadalje, kroz predmet će se ukazati na proces odlučivanja i izbora u različitim ekonomskim kontekstima, na utjecaj bihevioralne ekonomije u procesu organizacijskog ponašanja, na neuroekonomiju te na odnos i utjecaj javnih i državnih institucija i odluka na pojedinčevo ponašanje i odlučivanje. Na kraju, studenti će se baviti suvremenim istraživanjima i spoznajama u području bihevioralne ekonomije, što će ih osposobiti za samostalno razvijanje znanja u ovom novom i brzo razvijajućem području.

Sadržaj

Uvod i temeljni konstrukti bihevioralne ekonomije, odlučivanje i izbor, ograničena racionalnost, heuristike i pristranosti, organizacijsko ponašanje, neuroekonomija, javne politike, suvremena istraživanja i spoznaje iz bihevioralne ekonomije.

Obvezna literatura

Polšek, D. (ur.) i Bovan, K. (ur.) (2014): Uvod u bihevioralnu ekonomiju, Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar.

Preporučena literatura

1. Camerer, C. F. (2003): Advances In Behavioral Economics, Princeton University Press.
2. Camerer, C., Loewenstein, G. and Prelec, D. (2005): Neuroeconomics: How Neuroscience Can Inform Economics, Journal of Economic Literature, Vol. XLIII , pp. 9–64
3. Kahneman, Daniel (2014): Misliti, brzo i sporo
4. Ariely, Dan (2009): Predvidljivo iracionalni: Nevidljive sile koje upravljaju našim odlukama
5. Kahneman, D. and Tversky, A. (1979): Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk. Econometrica, Vol. 47, No. 2., pp. 263-292.
6. Kahneman, D. (2003): Maps of Bounded Rationality: Psychology for Behavioral Economic, The American Economic Review, Vol. 93, No. 5, pp. 1449-1475.

Minimalni ishodi učenja

  • Utvrditi područja koja obrađuje područje bihevioralne ekonomije te njezin razvoj.
  • Interpretirati temeljne konstrukte bihevioralne ekonomije.
  • Izvršiti evaluaciju elemenata na kojima se temelji odlučivanje i izbor pojedinca.
  • Obrazložiti razloge zbog kojih se pojedinci ponašaju na način na koji se ponašaju i osnove neuroekonomije.
  • Ocijeniti utjecaj spoznaja iz područja bihevioralne ekonomije na organizacije i organizacijsko ponašanje.
  • Ocijeniti načine na koje javne politike mogu utjecati na odlučivanje i ponašanje pojedinaca.
  • Izvršiti evaluaciju suvremenih istraživanja i spoznaja iz područja bihevioralne ekonomije.

Željeni ishodi učenja

  • Interpretirati zakonitosti bihevioralne ekonomije i područja njezine primjene u praksi.
  • Interpretirati utjecaj temeljnih konstrukata bihevioralne ekonomije na ponašanje pojedinca.
  • Kritički prosuđivati na koji način konstrukti bihevioralne ekonomije utječu na proces odlučivanja i izbor pojedinca.
  • Ocijeniti razloge ponašanja pojedinca u ekonomskom kontekstu.
  • Valorizirati organizacijske odluke u kontekstu bihevioralne ekonomije.
  • Obrazložiti utjecaj javnih politika na odluke i ponašanje pojedinaca.
  • Kritički prosuđivati suvremena istraživanja iz područja bihevioralne ekonomije.
Podijeli: Facebook Twitter

BUDI IZVRSTAN U ONOM ŠTO VOLIŠ. ZAISKRI.

Prijavi se

Zašto je Algebra siguran izbor za tvoju budućnost?

Vjetar u
leđa

Kod nas ćeš naučiti sve o informacijskim tehnologijama, području za kojim potražnja stalno raste. Vjerujemo da ćemo ti tako osigurati podlogu za osobni razvoj i učiniti te metom poslodavaca.

Moderna metodologija

Odbijamo stajati na mjestu u svijetu koji se sve brže i brže mijenja. Jako pazimo da svaki studijski program bude u skladu s modernim trendovima i ide u korak s vremenom.

Kvaliteta bez premca

Ponosni smo na brojna priznanja i status najkvalitetnijeg stručnog studija u Hrvatskoj. Iz godine u godinu se trudimo opravdati ukazano povjerenje, jer znamo da tvoja budućnost ovisi o tome. Zato svoju zadaću ne shvaćamo olako.

Newsletter

Želiš biti u toku sa svim novostima vezanim uz fakultet? Prijavi se na naš newsletter.