
Bihevioralna ekonomija
- Predavanje 30
- Vježbe 30
- Samostalni rad 120
Naziv predmeta
Bihevioralna ekonomija
Oznaka predmeta
22-04-500
Semestar
1
ECTS
6
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ciljevi su ovog kolegija omogućiti studentima da:
• steknu temeljna znanja o bihevioralnoj ekonomiji i razumiju odnos između bihevioralne i tradicionalne ekonomije,
• protumače temeljne konstrukte bihevioralne ekonomije te njihov utjecaj na ljudsko ponašanje u različitim područjima djelovanja.
Marketing čini sastavni dio ekonomije, a bihevioralna ekonomija pak važan element poznavanja ekonomije. Tradicionalni ekonomski modeli ne obuhvaćaju neke aspekte ponašanja koje tematizira bihevioralna ekonomija, a ona je posebno važna za donošenje odluka, kao i odluka o kupnji te je stoga ovo jedan od temeljnih kolegija u studijskom programu.
Studentima i budućim marketinškim stručnjacima važno je steći znanja o ljudskom ponašanju koja će im pomoći pri donošenju boljih marketinških i poslovnih odluka. Neovisno o području djelovanja (privatna poduzeća, javna služba, neprofitne organizacije, poslovne organizacije itd.) poznavanje konstrukata bihevioralne ekonomije te njihov utjecaj na ljudsko ponašanje pomažu pri donošenju boljih poslovnih odluka, ali i u pronalaženju metoda provođenja odluka. Svi su konstrukti i problemi ilustrirani stvarnim primjerima, kao i analizom nedavnih istraživanja te uvidima stečenima kroz istraživanje.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Just, D.R. (2013) Introduction to Behavioral Economics. [s.l.] Wiley.
2. Polšek, D. i Bovan, K. (ur.) (2014) Uvod u bihevioralnu ekonomiju. Institut društvenih znanosti Ivo Pilar.
Preporučena literatura:
1. Camerer, C.F. (2003) Advances In Behavioral Economics. [s.l.] Princeton University Press.
2. Kahneman, D. (2013) Thinking, Fast and Slow. New York: Farrar, Straus and Giroux.
Dodatna literatura:
1. Ariely, D. (2010) Predictably Irrational. New York: Harper Perennial.
2. Kahneman, D. and Tversky, A., (1979) ‘Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk’. Econometrica. 47(2), p263-292.
3. Kahneman, D. (2003) ‘Maps of Bounded Rationality: Psychology for Behavioral Economic’. The American Economic Review. 93(5), p1449-1475.
Minimalni ishodi učenja
- Identificirati područja kojima se bavi bihevioralna ekonomija te njezin razvoj.
- Protumačiti osnovne koncepte bihevioralne ekonomije.
- Procijeniti elemente na kojima se temelje donošenje odluka i teorija očekivanog izbora.
- Objasniti ponašanja ljudi i osnove neuroekonomije.
- Procijeniti utjecaj znanja o bihevioralnoj ekonomiji na poslovne organizacije i organizacijsko ponašanje.
- Procijeniti kako javne politike mogu utjecati na donošenje odluka i ponašanje pojedinca.
- Ocijeniti novija istraživanja i uvide u području bihevioralne ekonomije.
Željeni ishodi učenja
- Protumačiti osnove bihevioralne ekonomije i područja njezine primjene.
- Protumačiti utjecaj osnovnih koncepata bihevioralne ekonomije na ljudsko ponašanje.
- Kritički raspraviti kako osnovni koncepti bihevioralne ekonomije utječu na proces donošenja odluka i izbore pojedinca.
- Odrediti razloge određenog ponašanja pojedinca s obzirom na ekonomski kontekst.
- Procijeniti organizacijske odluke u kontekstu bihevioralne ekonomije.
- Objasniti utjecaj javnih politika na donošenje odluka i ponašanje pojedinca.
- Kritički procijeniti novija istraživanja u području bihevioralne ekonomije.