
Inovativni projekt 1 - Ideja i planiranje proizvoda / usluga
- Predavanje 15
- Vježbe 0
- Samostalni rad 225
Naziv predmeta
Inovativni projekt 1 - Ideja i planiranje proizvoda / usluga
Oznaka predmeta
22-06-507-GS
Semestar
1
ECTS
8
Nastavnici i suradnici
- izv. prof. dr. sc. Leo Mršić
- dr. sc. Maja Brkljačić, pred.
- Renata Ćurković
- prof. dr. sc. Sonja Radas
- Vanja Šebek, v. pred.
Sadržaj i cilj
Ovo je niz od tri međusobno povezana modula (Inovativni projekt 1-2-3)
Poduzetnički način razmišljanja osnažen digitalnim tehnologijama postaje sve potrebniji za poboljšanje društva. Ovo se poduzetničko razmišljanje može naučiti, a osnove mogu motivirati pojedince da slijede svoje poslovne interese i/ili dodaju vrijednost postojećim poslovnim organizacijama. Ovi moduli pripremaju studente za buduću karijeru u poduzetništvu, bilo kao osnivači start-up tvrtki ili već postojećih tvrtki, te kako bi studentima pružili praktični uvid u one poslovne aspekte koji su posebno važni u ranim fazama razvoja tvrtke i kako bi ih učinili učinkovitijima u upravljanju i rastu start-up tvrtke. Također pružaju temelje za uspješno pokretanje i provedbu poduzetničkih projekata unutar već uspostavljenih organizacija.
Svrha ove serije modula je voditi studente i pomagati im da razmišljaju i djeluju poduzetnički. Moduli će osnažiti studente da budu poduzetni i inovativni dok razvijaju vlastite poslovne ideje, ali istodobno usredotočeni na digitalne tehnologije koje će funkcionirati kao alati za omogućavanje njihovih projektnih ideja i poslovnih modela.
Iako poduzetništvo može biti teorijsko kao i svako polje istraživanja, ovi moduli imaju izrazito praktičnu svrhu (učenje kroz rad) gdje će studenti učiti kroz organiziranje okvira, analitičkih alata i rasprava o stvarnim slučajevima koji pružaju praktične smjernice u adresiranju i rješavanju uobičajenih problema i izazova u upravljanju start-up tvrtkom i njenim rastom. Cilj modula je da studenti pokažu svoju sposobnost primjene specifičnih znanja i vještina za rad u timu kako bi razvili plan za stvarni inovativni poslovni pothvat u kontekstu digitalne ekonomije.
Provjera znanja u ovoj seriji od tri modula (Inovativni projekt 1-2-3) vrši se kroz interdisciplinarni timski zadatak uz vođeno individualno sudjelovanje svakog studenta, a do kraja modula studenti će znati kako se proaktivno nositi s nekima od uobičajenih izazova povezanih s pokretanjem novog posla. Studenti će razviti vještine i uvide za procjenjivanje, artikuliranje, pročišćavanje i predstavljanje novog proizvoda ili usluge, bilo kao start-up tvrtka ili nova inicijativa unutar postojeće tvrtke. Ovi su moduli prikladni za sve studente koji su zainteresirani za inovacije i dizajn kao neophodne sastavnice novog poslovanja današnjice.
Studenti će dobiti jedinstvenu priliku da shvate što je potrebno i kako funkcionira da bi se ideja pretvorila u pravi posao, priliku da izbliza i osobno vide kako se za uspješan poslovni slučaj moraju pokriti razne kompetencije i aktivnosti.
Ovi moduli ne samo da će studentima pružiti odlično iskustvo u karijeri, već će im pomoći i u osobnom rastu. Budući da danas mnoge digitalne uloge povezuju ICT i poduzetništvo, studenti će moći uživati u najboljem iz oba svijeta. Štoviše, moći će zauzeti stav o rješavanju problema i shvatiti da je timski rad ono što danas čini moderne digitalne proizvode i usluge. Potaknut ćemo timove da predviđaju nove proizvode i usluge pokretane visokom tehnologijom; umjetna inteligencija, IoT, strojno učenje i druge tehnologije.
Inovativni projekt 1 - Ideja i planiranje proizvoda / usluga
Na početku modula studenti će biti podijeljeni u timove koji rade na svojim inovativnim projektima. Studenti će naučiti kako prepoznati socijalni ili poslovni problem koji vrijedi riješiti u obliku socijalnog ili poslovnog poduzetništva. Konkretno, pokazat će im se kako iskoristiti digitalnu tehnologiju kako bi formulirali uistinu hrabre i smislene ideje.
Studenti će morati prepoznati potrebu za dodavanjem vrijednosti i stjecanjem klijenata, kao i načinima riješavanja problema. Moduli će im pružiti alate za artikuliranje vizije njihove nove usluge/proizvoda i okvira unutar kojeg će razviti svoju strategiju. Uključujući se u istraživanje svog segmenta kupaca, oni će pokušati identificirati najprikladniji način primjene naprednih tehnoloških rješenja u procesu ljudske interakcije. Pritom modul ima cilj pokazati studentima kako „humanizirati“ tehnologiju i osigurati njezino nesmetano rano usvajanje. Vođeni svojim mentorima i nastavnicima, studenti će naučiti kako mapirati putovanje kupaca kako bi bili sigurni da funkcionalna specifikacija njihove inovativne usluge/proizvoda odgovara budućim korisnicima. Na kraju će formulirati plan razvoja proizvoda/usluge.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Ries, E. (2011) Lean Startup. 1st edn. New York City: Crown Publishing.
Preporučena literatura:
1. Trott, P. (2016) Innovation Management and New Product Development. 6th edn. Edinburgh Gate: Pearson.
2. Christensen, C. (2016) The Innovator’s Dilemma. Kindle edn. Boston: Harvard Business Review.
3. Wunkler S, Wattman, J. and Farber, D. (2016) Jobs to be Done. Illustrated edn. Broadway: Amacom.
4. Kim C. (2015) Blue Ocean Strategy. Revised edn. Boston: Harvard Business Review.
Minimalni ishodi učenja
- Preporučiti koncept inovativnog proizvoda / usluge za ciljanu grupu korisnika koristeći istraživanje tržišta.
- Analizirati koncept predviđenog proizvoda ili usluge kao nestrukturirani problem koji bi se mogao riješiti upotrebom digitalne tehnologije i modelirati njegovo rješenje.
- Objasniti interakciju funkcionalnih i nefunkcionalnih zahtjeva za buduće digitalno rješenje i predložiti konkretne pristupe i rješenja.
- Kritički procijeniti kreativne ideje članova tima kako bi se došlo do novih saznanja o timskoj dinamici i timskom radu.
- Stvoriti plan razvoja proizvoda/usluge i viziju i strategiju proizvoda/usluge za vlastito inovativno rješenje.
Željeni ishodi učenja
- Koristiti najbolje prakse i pristupe u istraživanju tržišta i razvijanju proizvoda, preporučujući koncept inovativnog proizvoda / usluge za potrošačku skupinu.
- Koristiti pristupe modeliranja najboljih praksi kod analize koncepta predviđenog proizvoda ili usluge i modelirati njegovo rješenje.
- Primijeniti najbolje prakse i visoke standardne pristupe kako bi se došlo do rješenja, analizirajući interakciju funkcionalnih i nefunkcionalnih zahtjeva za buduće digitalno rješenje.
- Primijeniti tehnike i pristupe najbolje prakse za poticanje timskog duha i učinkovitosti u idejama i kreativnom procesu.
- Primijeniti pristupe najbolje prakse tijekom izrade plana razvoja proizvoda/usluge i vizije i strategije proizvoda/usluge za vlastito inovativno rješenje.