
Vizualizacijski softverski alati u marketingu
- Predavanje 30
- Vježbe 30
- Samostalni rad 60
Naziv predmeta
Vizualizacijski softverski alati u marketingu
Oznaka predmeta
22-04-519
Semestar
4
ECTS
4
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Cilj ovog modula je omogućiti studentima da nauče:
• odabrati alat za vizualizaciju i istraživačku analizu te izbjeći najčešće pogreške u vizualizaciji
• kritički interpretirati tehnike analitičke interakcije i navigacije, vrste vizualizacije i analitičke obrasce
• učinkovito pripremiti podatke za vizualnu analizu i izraditi interaktivnu nadzornu ploču.
Modul upoznaje studente s tehnikama vizualizacije i istraživačke analize podataka. Pohađanjem ovog modula studenti stječu nužno teorijsko i praktično znanje te vještine u području digitalnog marketinga koje karakterizira velika količina podataka. Osim tehnike, studenti se upoznaju s raznim alatima za vizualizaciju i istraživačku analizu podataka.
Cilj ovog modula je pripremiti studente za donošenja odluka na temelju tumačenja podataka. Studenti će razviti samostalne vještine vizualizacije podataka, korištenja vizualizacije za stjecanje poslovnih uvida i za podršku u procesu odlučivanja. Znanja koja studenti razviju pohađanjem ovog modula pridonijet će skupu vještina za buduće zvanje stručnjaka za digitalni marketing.
Sadržaj
Uvod u vizualizaciju podataka. Vizualni aparat. Najčešće greške u vizualizaciji podataka. Vrste vizualizacijskih alata. Analitičke interakcije: uspoređivanje sortiranje, grupiranje, agregacija, promjena definicije varijabli. Analiza strukture, distribucije i vremenskih serija. Prognoziranje. Analiza devijacija i korelacije. Spacijalne analize. Dashboardi za vizualizaciju i eksplorativnu analizu.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Few, S. (2009) Now You See It: Simple Visualization Techniques For Quantitative Analysis, Analytics Press, 1st edn, [s.l.]: Analytics Press
2. Tableau (2021) Tableau Support [Online]. Available at: https://help.tableau.com/current/guides/get-started-tutorial/en-us/get-started-tutorial-home.htm (link provjeren 17.2.2023.)
Preporučena literatura
Preporučena literatura:
1. Ware, C. (2021) Information Visualization: Perception for Design, 4th edn, Cambridge, MA: Elsevier
2. Knafic C. N. (2021) Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals, 1st edn, Hoboken, NJ: Wiley and Sons
3. Tufte, E. (2001) Visual Display of Quantitative Information, Cheshire, CT: Graphics Press
Dodatna literatura:
1. Storytelling Data (2021) Storytelling Data [Online]. Available at: https://www.storytellingwithdata.com/ (link provjeren 17.2.2023.)
2. Ribecca, S. (2021) The Data Visualization Catalogue [Online]. Available at: https://datavizcatalogue.com/ (link provjeren 17.2.2023.)
Minimalni ishodi učenja
- Odabrati alat za vizualizaciju i istraživačku analizu zadanog problema te ispraviti vizualizacijske pogreške u zadanim primjerima.
- Kritički protumačiti tehnike analitičke interakcije i navigacije u zadanim primjerima.
- Kritički protumačiti analitičke obrasce korištene u zadanim primjerima.
- Pripremiti podatke iz jednog izvora podataka za vizualnu analizu i implementirati interaktivnu nadzornu ploču.
Željeni ishodi učenja
- Procijeniti i kritički protumačiti dizajn vizualizacije te postići grafički integritet u zadanom primjeru uporabom odgovarajućeg alata.
- Odabrati i primijeniti odgovarajuće tehnike analitičke navigacije i interakcije za rješavanje zadanog problema.
- Odabrati, primijeniti i evaluirati analitičke obrasce u zadanim primjerima.
- Povezati podatke iz više izvora za vizualnu analizu i implementirati složenu interaktivnu nadzornu ploču.