Image for
Naslovnica

Analiza društvenih mreža

  • Predavanje 30
  • Vježbe 30
  • Samostalni rad 120
Ukupno 180

Naziv predmeta

Analiza društvenih mreža

Oznaka predmeta

21-02-538

Semestar

2

ECTS

6

Nastavnici i suradnici

Sadržaj i cilj

Uz lak pristup računalnoj snazi, popularnost web stranica za društvene mreže poput Facebooka i automatiziranih tehnika prikupljanja podataka, potražnja za stručnim znanjem u analizi društvenih mreža (SNA) nedavno je značajno porasla. U ovom modulu studenti uče kako provoditi SNA projekte i kako pristupiti analizi društvenih mreža teoretskom, metodološkom i računalnom strogošću.

Ciljevi ovog modula su omogućiti studentima da nauče:
• Utvrditi različite tipove entiteta i odnosa kao čvorove i rubove i predstaviti ove podatke kao relacijske podatke
• Planirati i izvršavati analitičke proračune mreže
• Koristiti napredni softver za analizu društvenih mreža za generiranje vizualizacija i obavljanje empirijskih istraživanja mrežnih podataka
• Protumačiti i sintetizirati značenje rezultata s obzirom na pitanje, cilj ili zadatak
• Prikupiti mrežne podatke na različite načine i iz različitih izvora, pridržavajući se zakonskih i etičkih standarda.

U ovom modulu studenti će naučiti o analizi društvenih mreža kao vrsti analize koja mjeri mreže ljudi i pomaže analitičarima da utvrde na koji način su čvorovi (ljudi) povezani i oko kojih problema i ključnih činjenica. Analizom društvenih mreža studenti mogu napraviti kratki pregled mreže i shvatiti njene snage i slabosti i to iskoristiti za razvoj bolje i robusnije mreže za veći i dramatičniji učinak, kao dio procesa podatkovne znanosti.

Studentima je važno pohađati ovaj modul kako bi razvili znanje i razumijevanje skupa koncepata i metrika analize društvenih mreža za sustavno proučavanje ovih dinamičkih procesa. Analitičari u vizualizaciji informacija mogu imati koristi i otkrivanjem obrazaca, trendova, klastera, praznina i odstupanja, čak i u složenim društvenim mrežama. Svakodnevno se pronalaze rješenja za bolji uvid u mrežu koja donose konkurentne prednosti programerima poslovnih proizvoda, mogućnosti za zaposlenike u vladinim agencijama i nove mogućnosti za nevladine socijalne poduzetnike.

Literatura

Obvezna literatura:
1. Hanneman, R.A., Riddle, M. (2005) Introduction to Social Network Methods, Riverside: University of California
2. Scott, J. (2007). Social network analysis: A handbook (2nd Ed.), Newbury Park: Sage

Preporučena literatura:
1. Knoke, D., Yang., S. (2008). Social Network Analysis, (2nd Ed), Newbury Park: Sage

Minimalni ishodi učenja

  • Objasniti osnovne principe stvaranja mreža.
  • Utvrditi moguće veze više vrsta mreža koje se javljaju u prirodi.
  • Utvrditi mjere centraliteta u analizi mreža.
  • Definirati scenarij koji će se riješiti socijalnim CRM i SNA tehnikama
  • Odabrati funkcionalnost analize društvene mreže u kontekstu analize složene mreže s većim brojem entiteta.
  • Opisati korake u prikupljanju, pripremi i obradi podataka pomoću profila na društvenim mrežama i softvera za analizu društvenih mreža.
  • Utvrditi najčešće funkcionalnosti softvera za analizu društvenih mreža

Željeni ishodi učenja

  • Objasniti osnovne principe stvaranja mreža.
  • Poredati prema kompleksnosti distribucije veza više vrsta mreža koje se javljaju u prirodi.
  • Odabrati mjere centraliteta u analizi mreža.
  • Objasniti faze planiranja i implementacije socijalnog upravljanja odnosima s klijentima u poslovnom subjektu.
  • Opisati funkcionalnosti analize društvenih mreža u svrhu analize složene mreže s većim brojem entiteta.
  • Primijeniti metode prikupljanja, pripreme i obrade podataka pomoću profila na društvenim mrežama i softvera za analizu društvenih mreža.
  • Odabrati određene funkcionalnosti softvera za analizu društvenih mreža.
Preuzmi vodič za studente
Podijeli: Facebook Twitter