
Analiza društvenih mreža
- Predavanje 30
- Vježbe 30
- Samostalni rad 120
Naziv predmeta
Analiza društvenih mreža
Oznaka predmeta
22-02-538
Semestar
2
ECTS
6
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Uz lak pristup računalnoj snazi, popularnost web stranica za društvene mreže poput Facebooka i automatiziranih tehnika prikupljanja podataka, potražnja za stručnim znanjem u analizi društvenih mreža (SNA) nedavno je značajno porasla. U ovom modulu studenti uče kako provoditi SNA projekte i kako pristupiti analizi društvenih mreža teoretskom, metodološkom i računalnom strogošću.
Ciljevi ovog modula su omogućiti studentima da nauče:
• Utvrditi različite tipove entiteta i odnosa kao čvorove i rubove i predstaviti ove podatke kao relacijske podatke
• Planirati i izvršavati analitičke proračune mreže
• Koristiti napredni softver za analizu društvenih mreža za generiranje vizualizacija i obavljanje empirijskih istraživanja mrežnih podataka
• Protumačiti i sintetizirati značenje rezultata s obzirom na pitanje, cilj ili zadatak
• Prikupiti mrežne podatke na različite načine i iz različitih izvora, pridržavajući se zakonskih i etičkih standarda.
U ovom modulu studenti će naučiti o analizi društvenih mreža kao vrsti analize koja mjeri mreže ljudi i pomaže analitičarima da utvrde na koji način su čvorovi (ljudi) povezani i oko kojih problema i ključnih činjenica. Analizom društvenih mreža studenti mogu napraviti kratki pregled mreže i shvatiti njene snage i slabosti i to iskoristiti za razvoj bolje i robusnije mreže za veći i dramatičniji učinak, kao dio procesa podatkovne znanosti.
Studentima je važno pohađati ovaj modul kako bi razvili znanje i razumijevanje skupa koncepata i metrika analize društvenih mreža za sustavno proučavanje ovih dinamičkih procesa. Analitičari u vizualizaciji informacija mogu imati koristi i otkrivanjem obrazaca, trendova, klastera, praznina i odstupanja, čak i u složenim društvenim mrežama. Svakodnevno se pronalaze rješenja za bolji uvid u mrežu koja donose konkurentne prednosti programerima poslovnih proizvoda, mogućnosti za zaposlenike u vladinim agencijama i nove mogućnosti za nevladine socijalne poduzetnike.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Hanneman, R.A., Riddle, M. (2005) Introduction to Social Network Methods, Riverside: University of California
2. Scott, J. (2007). Social network analysis: A handbook (2nd Ed.), Newbury Park: Sage
Preporučena literatura:
1. Knoke, D., Yang., S. (2008). Social Network Analysis, (2nd Ed), Newbury Park: Sage
Minimalni ishodi učenja
- Objasniti osnovne principe stvaranja mreža.
- Utvrditi moguće veze više vrsta mreža koje se javljaju u prirodi.
- Utvrditi mjere centraliteta u analizi mreža.
- Definirati scenarij koji će se riješiti socijalnim CRM i SNA tehnikama
- Odabrati funkcionalnost analize društvene mreže u kontekstu analize složene mreže s većim brojem entiteta.
- Opisati korake u prikupljanju, pripremi i obradi podataka pomoću profila na društvenim mrežama i softvera za analizu društvenih mreža.
- Utvrditi najčešće funkcionalnosti softvera za analizu društvenih mreža
Željeni ishodi učenja
- Objasniti osnovne principe stvaranja mreža.
- Poredati prema kompleksnosti distribucije veza više vrsta mreža koje se javljaju u prirodi.
- Odabrati mjere centraliteta u analizi mreža.
- Objasniti faze planiranja i implementacije socijalnog upravljanja odnosima s klijentima u poslovnom subjektu.
- Opisati funkcionalnosti analize društvenih mreža u svrhu analize složene mreže s većim brojem entiteta.
- Primijeniti metode prikupljanja, pripreme i obrade podataka pomoću profila na društvenim mrežama i softvera za analizu društvenih mreža.
- Odabrati određene funkcionalnosti softvera za analizu društvenih mreža.