Studij

Razvoj računalnih igara

Ergonomija i oblikovanje programskih rješenja

  • Predavanje 30
  • Vježbe 30
  • Samostalni rad 120
Ukupno 180

Naziv predmeta

Ergonomija i oblikovanje programskih rješenja

Oznaka predmeta

20-02-047

Semestar

3

ECTS

6

Nastavnici i suradnici

Cilj

Cilj ovog kolegija je upoznavanje s ergonomijom i oblikovanjem programske podrške, što uključuje: razumijevanje različitih oblika i aspekata interakcije čovjeka i računala, razumijevanje ergonomije radnog prostora općenito, a posebno ergonomije računalne opreme, upoznavanje s relevantnim ergonomskim normama i pravilnicima, upoznavanje s različitim oblicima korisničkih sučelja i oblikovanjem usmjerenim korisniku, razumijevanje analize i definicije zahtjeva, te izrade specifikacije u skladu s njima, usvajanje procesa oblikovanja korisničkih sučelja uz korištenje metrike korisničkog doživljaja, razumijevanje problematike upotrebljivosti sučelja, usvajanje tehnika projektiranja, razvoja i testiranja korisničkih sučelja, razumijevanje pristupačnosti kod osoba s posebnim potrebama, starijih osoba i djece, oblikovanje sučelja Weba uključivo strukturu, oblik i akcije u skladu s normama za sučelja Weba, te upoznavanje s edukacijom korisnika.

Sadržaj

Interakcija čovjeka i računala (Human-Computer Interaction) - društveni, kognitivni i ergonomski aspekti; ergonomija radnog prostora, ergonomija računalne opreme; norme i pravilnici (norme ISO, naročito ISO 9241), modeli i vrste interakcije, elementi korisničkih sučelja; oblikovanje usmjereno korisniku (User-Centered Design); analiza i definicija zahtjeva, specifikacije; proces oblikovanja (projektiranje, iteracije, prototipovi, izvedba, evaluacija); korisnički doživljaj (User Experience) - model, scenariji uporabe, uloge; upotrebljivost (usability) - kartice, kontekstualni i individualni interview, fokus grupe, uloge, ankete, učinkovitost, metrika; testiranje (plan, priprema, analiza, metrika, metode, alati); pristupačnost (accessibility) - osobe s posebnim potrebama, starije osobe, djeca; norme za Web (Web Accessibility Initiative); oblikovanje sučelja Weba (struktura stranice, sjedišta, navigacija, akcije, tipografija, grafika, višemedijski sadržaji, stilovi, obrasci, pretraga); edukacija korisnika; primjeri uspješnih grafičkih sučelja.

Obvezna literatura

1. Priručnik - Ergonomija i oblikovanje programskih rješenja, grupa autora, Algebra, Zagreb

2. Alan Dix, Janet Finlay, Gregory Abowd, Russell Beale, Human Computer Interaction, Prentice Hall, 3rd edition, 2003.

Preporučena literatura

1. Helander, Landauer, Prabhu, Handbook of Human-Computer Interaction, North Holland, 2nd edition, 1998.

2. Steve Krug: Dont Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition, New Riders Press, 978-0321344755, 2005.

3. Michael O. Leavitt, Ben Shneiderman, Research-Based Web Design and Usability Guidelines (2004).

4. Ben Shneiderman, Catherine Plaisant, Maxine Cohen, Steven Jacobs: Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (5th Edition), Addison-Wesley Computing, 978-0-32153735-5, 2009.

5. ACCESSABILITY: A Practical Handbook on Accessible Graphic Design

6. Thomas Tullis, William Albert: Measuring the User Experience: Collecting, Analyzing, and Presenting Usability Metrics (Interactive Technologies), Morgan Kaufmann, 978-0123735584, 2008.

7. Lynch, Horton, Web Style Guide, 3rd edition, Yale University Press, 2009.

8. Sarah Horton, Access by Design: A Guide to Universal Usability for Web Designers, New Riders Press, 2005.

Minimalni ishodi učenja

  • Prepoznati različite oblike interakcije čovjeka i računala.
  • Opisati ergonomske zahtjeve nad radnim prostorom, računalnom opremom i programskom podrškom.
  • Nabrojati najvažnije ergonomske norme i pravilnike.
  • Objasniti proces analize, definicije i izvedbe specifikacija zahtjeva korisnika.
  • Objasniti proces oblikovanja programske podrške a naročito korisničkog sučelja.
  • Isplanirati mjerenje korisničkog doživljaja i testiranje upotrebljivosti korisničkog sučelja programske podrške.
  • Objasniti norme vezane uz korisnička sučelja za Web i objasniti preporuke za pristupačnost.
  • Objasniti proces oblikovanja korisničkog sučelja za Web i objasniti pojedine aspekte specifične za Web.

Željeni ishodi učenja

  • Detaljno objasniti različite oblike interakcije čovjeka i računala.
  • Detaljno objasniti ergonomske zahtjeve nad radnim prostorom, računalnom opremom i programskom podrškom.
  • Objasniti sadržaj pojedinih ergonomskih normi i pravilnika.
  • Samostalno izvesti proces analize i definicije, te pisanja specifikacije zahtjeva korisnika.
  • Primijeniti cjelokupni proces oblikovanja programske podrške, naročito na korisničkog sučelja.
  • Izvesti mjerenje korisničkog doživljaja i testiranje upotrebljivosti korisničkog sučelja programske podrške.
  • Primijeniti proces oblikovanja korisničkog sučelja za Web i izvesti stranice sjedišta u skladu s aspektima specifičnim za Web.
  • Izgraditi korisničko sučelje za Web u skladu s normama, te preporukama za upotrebljivost i pristupačnost.
Podijeli: Facebook Twitter

BUDI IZVRSTAN U ONOM ŠTO VOLIŠ. ZAISKRI.

Prijavi se

Zašto je Algebra siguran izbor za tvoju budućnost?

Vjetar u
leđa

Kod nas ćeš naučiti sve o informacijskim tehnologijama, području za kojim potražnja stalno raste. Vjerujemo da ćemo ti tako osigurati podlogu za osobni razvoj i učiniti te metom poslodavaca.

Moderna metodologija

Odbijamo stajati na mjestu u svijetu koji se sve brže i brže mijenja. Jako pazimo da svaki studijski program bude u skladu s modernim trendovima i ide u korak s vremenom.

Kvaliteta bez premca

Ponosni smo na brojna priznanja i status najkvalitetnijeg stručnog studija u Hrvatskoj. Iz godine u godinu se trudimo opravdati ukazano povjerenje, jer znamo da tvoja budućnost ovisi o tome. Zato svoju zadaću ne shvaćamo olako.

Newsletter

Želiš biti u toku sa svim novostima vezanim uz fakultet? Prijavi se na naš newsletter.