
Programiranje podrške za 3D modele
- Predavanje 15
- Vježbe 30
- Samostalni rad 105
Naziv predmeta
Programiranje podrške za 3D modele
Oznaka predmeta
22-02-578
Semestar
3
ECTS
5
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj modul upoznaje studente s oblicima 3D modela, izvozi ih iz softvera za modeliranje i uvozi u računalnu igru.
Ovaj modul nije obavezan dio smjera razvoja računalnih igara, već je dio izborne grupe modula koji je specijaliziran za pružanje dubljih znanja i vještina programiranja. Koristi vještine i znanja stečena u četiri prethodna modula iz iste skupine. Vještine stečene na ovom modulu značajno će doprinijeti razvoju studenta kao profesionalca u odgovarajućim područjima.
Studenti će naučiti:
• O različitim oblicima 3D modela.
• Kako programski izvesti 3D modele iz softvera za modeliranje u datoteku prilagođenog formata.
• Kako implementirati jednokratni i hot-swap uvoz 3D modela iz datoteke u računalnu igru.
Modul se predaje na programskom jeziku C
, alatima za razvoj softvera Unity i Visual Studio te alatima za 3D modeliranje. Provjera znanja modula temelji se na pojedinačnim studentskim projektima razvoja računalnih igara. U tim projektima studenti moraju izvesti 3D modele iz softvera za modeliranje u datoteku prilagođenog formata, a zatim ih uvesti u igru kako bi postigli potrebne funkcionalnosti igre.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Conlan, C. (2017) The Blender Python API: Precision 3D Modeling and Add-on Development. New York City: Apress.
Preporučena literatura:
1. Sumeragi, K. and Yusuf, A. (2020) Learning Blender Python: A Beginner's First Steps in Understanding Blender Python. Independently published.
Minimalni ishodi učenja
- Preporučiti vlastiti format datoteke koji sadrži izvezeni 3D model potreban za računalnu igru.
- Stvoriti softversko rješenje koje izvozi 3D model u datoteku prema vlastitom formatu.
- Stvoriti softversko rješenje za uvoz 3D modela iz datoteke vlastitog formata prilikom izrade računalne igre.
- Stvoriti softversko rješenje za uvoz 3D modela iz vlastite datoteke tijekom izvršavanja računalne igre, zadržavajući sve postavljene reference.
Željeni ishodi učenja
- Preporučiti vlastiti format datoteke koji sadrži izvezeni 3D model, materijale i animacije potrebne za računalnu igru.
- Stvoriti softversko rješenje koje izvozi 3D model, materijale i animacije u datoteku prema vlastitom formatu.
- Stvoriti softversko rješenje za uvoz 3D modela, materijala i animacija iz datoteke vlastitog formata prilikom izrade računalne igre.
- Stvoriti softversko rješenje za uvoz 3D modela, materijala i animacija iz vlastite datoteke prilikom izvršavanja računalne igre, zadržavajući sve postavljene reference.