
Razvoj 3D igara
- Predavanje 15
- Vježbe 30
- Samostalni rad 105
Naziv predmeta
Razvoj 3D igara
Oznaka predmeta
22-02-569
Semestar
2
ECTS
5
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj modul upoznaje studente s konceptima razvoja 3D igara i alatima i načinima razmišljanja potrebnim za stvaranje prototipa 3D računalne igre.
Ovaj je modul obavezan dio smjera razvoja računalnih igara i pruža temelje širokom broju programskih modula koje će studenti polagati u sljedećim semestrima. Vještine naučene u ovom modulu značajno će doprinijeti razvoju studenta kao profesionalca u odgovarajućim područjima.
Studenti će naučiti:
• Kako implementirati upravljač u prvom licu (eng. first-person controller), upravljač u trećem licu (eng. third person controller) i upravljač za igrice izometrijskih perspektiva.
• Kako implementirati sekvence s dinamičnom kamerom.
• O različitim vrstama osvjetljenja (u stvarnom vremenu, unaprijed izračunato(eng. baked), reflektirajuće, emitirajuće itd.)
• Kako implementirati učinkovite algoritme za pronalaženje puta.
Modul se predaje na programskom jeziku C
i alatima za razvoj softvera Unity i Visual Studio. Provjera znanja modula temelji se na rješavanju niza manjih praktičnih zadataka u definiranom programskom jeziku i alatu za razvoj softvera te na pojedinačnim studentskim projektima razvoja računalnih igara.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Bond, J.G. (2014) Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#. Boston: Addison-Wesley Professional.
Preporučena literatura:
1. Borromeo, N.A. (2020) Hands-On Unity 2020 Game Development: Build, customize, and optimize professional games using Unity 2020 and C#. Birmingham: Packt Publishing.
Minimalni ishodi učenja
- Konstruirati upravljače prvog i/ili trećeg lica za izometričke računalne igre.
- Preporučiti i implementirati kontrolu kamere i animaciju u 3D računalnu igru i konstruirati međusekvence s dinamičnom i promjenjivom kamerom.
- Preporučiti i animirati 3D objekt pomoću složenog stroja stanja.
- Primijeniti unaprijed izračunato, reflektirajuće, emitirajuće, neizravno i osvjetljenje u stvarnom vremenu u 3D računalnu igru.
- Koristiti i optimizirati algoritme za pronalaženje puta u 3D računalnoj igri.
Željeni ishodi učenja
- Konstruirati složene upravljače prvog i/ili trećeg lica za izometričke računalne igre.
- Stvoriti složene interaktivne sekvence na temelju više kamera i signala, koje mogu reagirati na temelju trenutnog stanja igre.
- Razviti i koristiti složeni prilagođeni hijerarhijski stroj stanja za pokretanje ponašanja likova.
- Izmijeniti osvjetljenje programski, na temelju situacije u igri te optimizirati i modificirati generirane svjetlosne mape.
- Analizirati potrebe igre, odabrati i primijeniti najprikladniji algoritam pronalaženja puta za određenu situaciju.