
Uvod u 3D modeliranje za računalne igre
- Predavanje 15
- Vježbe 30
- Samostalni rad 105
Naziv predmeta
Uvod u 3D modeliranje za računalne igre
Oznaka predmeta
22-02-565
Semestar
1
ECTS
5
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj modul upoznaje studente s osnovama 3D modeliranja za računalne igre, alatima za modeliranje i načinima razmišljanja.
Ovaj modul nije obavezan dio smjera razvoja računalnih igara, već je dio izborne skupine modula specijalizirane za znanja i vještine iz područja tehničke umjetnosti. Još 3 modula u istoj grupi slijedi ovaj modul. Vještine stečene na ovom modulu značajno će pridonijeti mogućnosti praćenja sljedećih modula.
Studenti će naučiti:
• O različitim pristupima 3D modeliranju.
• O 3D polygon i spline modeliranju.
• O realističnoj i stiliziranoj teksturi, teksturnim mapama i materijalnim strukturama.
• Kako izvesti 3D modele i materijale i optimizirati ih nakon uvoza u okruženje razvoja računalnih igara.
Modul se predaje u alatu za 3D modeliranje i u alatu za razvoj računalnih igara Unity. Provjera znanja modula temelji se na rješavanju niza manjih praktičnih zadataka u definiranim razvojnim alatima i na pojedinačnim studentskim projektima. U tim projektima studenti moraju stvoriti 3D modele i izvesti ih/uvesti u okruženje razvoja račuinalnih igara.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Daniele, T. (2008) PolyModeling With 3dsMax - Thinking Outside of the Box. Waltham: Focal Press.
Preporučena literatura:
1. Gahan, A. (2013) 3ds Max Modelling for Games. 2nd edn. Abingdon-on-Thames: Routledge.
Minimalni ishodi učenja
- Stvoriti koncept 3D modela i/ili 3D modela sustava za računalnu igru pomoću razmjera i proporcija.
- Usporediti osnovne pristupe rješavanju zadanog problema u izradi 3D modela za računalne igre i definirati zaključke o najprikladnijim pristupima.
- Konstruirati složeni 3D model za računalnu igru pomoću polygon i spline modeliranja s modifikatorima.
- Izvesti 3D modele u datoteku i uvesti ih u okruženje za razvoj računalnih igara, ovisno o ulozi i primjeni modela.
- Konstruirati realistične i stilizirane teksture pomoću teksturnih mapa u svrhu stvaranja efekata prikladnih za upotrebu u računalnoj igri.
- Stvoriti jednostavne materijalne strukture.
- Stvoriti složenije materijalne strukture koristeći hijerarhijske veze i međusobne interakcije.
- Optimizirati teksture i jednostavne materijalne strukture nakon što su uvezene u okruženje za razvoj računalnih igara.
Željeni ishodi učenja
- Stvoriti složeni koncept 3D modela i/ili 3D modela sustava za računalnu igru pomoću razmjera i proporcija.
- Usporediti osnovne pristupe rješavanju zadanog problema u stvaranju složenih 3D modela za računalne igre i definirati zaključke o najprikladnijim i optimiziranim pristupima.
- Konstruirati složeni 3D model za računalnu igru pomoću polygon i spline modeliranja s world-space modifikatorima.
- Izvesti 3D modele u datoteku i uvesti ih u okruženje za razvoj računalnih igara, ovisno o ulozi i primjeni modela, istovremeno osiguravajući dobitak od optimizacije.
- Konstruirati realistične i stilizirane teksture pomoću teksturnih mapa u svrhu stvaranja efekata specifičnih za stil koji se upotrebljava u računalnoj igri.
- Stvoriti jednostavne materijalne strukture koristeći proceduralne teksture.
- Stvoriti složenije materijalne strukture koristeći hijerarhijske veze i međusobne interakcije kombinirajući proceduralne i stvorene teksture.
- Optimizirati složene teksture i jednostavne materijalne strukture nakon što su uvezene u okruženje za razvoj računalnih igara.