
Vizualni efekti u računalnim igrama
- Predavanje 15
- Vježbe 30
- Samostalni rad 105
Naziv predmeta
Vizualni efekti u računalnim igrama
Oznaka predmeta
22-02-580
Semestar
3
ECTS
5
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj kolegij upoznaje studente s osnovama stvaranja vizualnih efekata u računalnim igrama.
Ovaj kolegij nije obavezan dio smjera razvoja računalnih igara, već je dio izborne skupine kolegija specijalizirane za znanja i vještine tehničke umjetnosti. Koristi vještine i znanja stečena u dva prethodna kolegija iz iste skupine. Vještine stečene na ovom kolegiju značajno će doprinijeti razvoju studenta kao profesionalca u odgovarajućim područjima.
Studenti će naučiti:
• O naknadnoj obradi (eng. postprocessing) u računalnim igrama.
• O shaderima i shader grafikonima.
• Kako vizualno programirati shadere.
• O komponentama efekta čestica i prilagođenim implementacijama.
• Kako implementirati napredne efekte čestica.
Kolegij se predaje na programskom jeziku C
i alatima za razvoj softvera Unity i Visual Studio. Provjera znanja kolegija temelji se na rješavanju niza manjih praktičnih zadataka u definiranom programskom jeziku i alatu za razvoj softvera te na pojedinačnim studentskim projektima razvoja računalnih igara.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Doran, J.P. and Zucconi, A. (2018) Unity 2018 Shaders and Effects Cookbook. Birmingham: Packt Publishing.
Preporučena literatura:
1. Halladay, K. (2019) Practical Shader Development: Vertex and Fragment Shaders for Game Developers. 1st end. New York City: Apress.
Minimalni ishodi učenja
- Utvrditi potrebu za naknadnom obradom vizualnih elemenata računalne igre i primijeniti elemente naknadne obrade kako bi se postigao željeni vizualni ugođaj računalne igre.
- Stvoriti shader na temelju definiranih zahtjeva pomoću integriranog alata za vizualno programiranje.
- Konstruirati efekt čestica koristeći integrirane sustave za pogonski sklop igre (eng.game-engine).
- Konstruirati efekt čestica na bazi GPU-a vizualnim programiranjem pomoću sustava za pogonski sklop igre.
- Napisati i optimizirati prilagođeni sustav čestica u kodu.
Željeni ishodi učenja
- Primijeniti i izmijeniti ponašanje naknadne obrade kodom na interaktivan način, na temelju trenutnog stanja igre.
- Definirati željenu vizualnu atmosferu i implementirati je u prototip računalne igre izgradnjom složenih shader-a pomoću alata za vizualno programiranje.
- Konstruirati napredni efekt čestica koristeći unaprijed definirane sustave za pogonski sklop igre.
- Konstruirati složeni efekt čestica na bazi GPU-a vizualnim programiranjem pomoću sustava za pogonski sklop igre.
- Optimizirati prilagođeni sustav čestica u kodu i stvoriti podsustave pokrenute različitim događajima.