Image for
Naslovnica

3D osvjetljenje i renderiranje

  • Predavanje 15
  • Vježbe 30
  • Samostalni rad 75
Ukupno 120

Naziv predmeta

3D osvjetljenje i renderiranje

Oznaka predmeta

22-07-562

Semestar

5

ECTS

4

Nastavnici i suradnici

Sadržaj i cilj

Cilj ovog modula je omogućiti studentima da nauče:
• znanje i uvid u sve ostale module u kojima se kreirani 3D elementi trebaju doraditi i predstaviti kao 2D slike ili animacije
• spektar uobičajenih problema i zahtjeva za renderiranje projekata u 3D okruženju

U modulu studenti uče postaviti scenu koju treba renderirati kako bi zadovoljila određene kriterije (stil, realizam itd.). To je ključan modul koji studentima omogućuje da završe i prezentiraju svoje radove na profesionalnoj razini. Modul se temelji na projektu korištenjem sredstava iz drugih modula, a predmet je vrlo individualan na temelju preferencija i postignuća pojedinog učenika. Ovaj se modul odnosi na program kao vitalnu jezgru za razumijevanje 3D modeliranja u kreativnim industrijama.

Ovaj modul je važan za studente kako bi naučili različite vrste rasvjete, vrste renderiranja, pristupe renderiranju, pred i postprodukciju te završnu obradu. Ovdje predstavljena znanja i vještine omogućuju studentima da mogu stručno i profesionalno prezentirati svoje projekte i bitna su za izrastanje pojedinca u cjelovitog profesionalca. Ovaj modul izlaže studente nizu uobičajenih problema i zahtjeva o tome kako renderirati vlastite projekte. Njihova rješenja za renderiranje omogućit će studentima da se razviju u profesionalce koji će se odmah prepoznati kroz kvalitetu njihovog rada.

Literatura

Obvezna literatura:
1. Crowder S. (2022) Shading, Lighting, and Rendering with Blender EEVEE: Create amazing concept art 12 times faster using a real-time rendering engine, Birmingham, Packt Publishing

Preporučena literatura:
1. Mamgain P. (2020) Autodesk 3ds Max 2021: A Detailed Guide to Modeling, Texturing, Lighting, and Rendering. 3rd edn, Padexi Academy
2. Cardoso J., 3D Total team(ed.) (2013) Crafting 3D Photorealism: Lighting Workflows in 3DS Max, Mental Ray and V-Ray, Worcester, 3D Total Publishing

Dodatna literatura:
1. Autodesk, (2009) Learning Autodesk 3ds Max Design 2010: Essentials, The Official Autodesk 3ds Max Training Guide, New York, Routledge
2. Sykut A., Ragohna F.M., Korcsok Z., Tilbury R., 3D Total team (ed.) (2011) Photoshop for 3D Artists, Worcester, 3Dtotal publishing

Preuzmi vodič za studente

Minimalni ishodi učenja

  • Odabrati postavke koje osiguravaju dobar proračun osvjetljenja i dobivanje vizualizacija kroz postupak renderiranja.
  • Rekreirati stvarne uvjete osvjetljenja prema referenci ili ideji/briefu.
  • Razraditi klasične rendere.
  • Stvoriti nerazornu strukturu i konačnu destruktivnu obradu za postizanje željenog efekta vizualizacije.

Željeni ishodi učenja

  • Odabrati postavke koje osiguravaju dobar proračun osvjetljenja i stjecanje vizualizacija kroz postupak renderiranja uz optimizaciju postupka i ispitivanja, kako bi konačni rezultati bili bez artefakata i pogrešaka.
  • Rekreirati stvarne uvjete osvjetljenja prema referenci ili ideji/briefu i opravdati optimizaciju i testiranje kroz testni render bez artefakata i pogrešaka.
  • Stvoriti rendere specifične za određeni projekt/konačnu vizualizaciju, kako bi stekli što veću fleksibilnost tijekom obrade i postprodukcije.
  • Potkrijepiti nerazornu strukturu i konačnu destruktivnu obradu za postizanje željenog učinka vizualizacije.
Podijeli: Facebook Twitter