
Crtanje 2 - Crtačke tehnike
- Predavanje 15
- Vježbe 45
- Samostalni rad 90
Naziv predmeta
Crtanje 2 - Crtačke tehnike
Oznaka predmeta
22-07-508
Semestar
2
ECTS
5
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Cilj ovog modula je omogućiti studentima da nauče:
• razumjeti osnovne tehnike crtanja i razvoj ključnih čimbenika koji definiraju percepciju i praktične vještine crtanja i skiciranja
• koristiti teorijska znanja o osnovnim elementima vizualne kulture i praktično usavršavanje analitičkog mišljenja u procesima skiciranja
Kroz praktičan rad studenti će se upoznati s tehnikama i metodama koje će im osigurati optimalnu kvalitetu crtačkih vještina potrebnih za njihovu dizajnersku praksu. To će se postići postupnim pristupom u razumijevanju, analizi i definiranju svakog osobnog procesa crtanja, korištenjem strukturalnih linija kao temelja za kreiranje rješenja likovnih problema u tonskom i chiaroscuro imaginarnom sustavu. Tehnike crtanja uključivat će rekreaciju portreta, aktova, figura, životinja, krajolika itd. uvođenjem i postupnim povećanjem količine tonskih vrijednosti i proučavanjem procesa definiranja i korištenja ispravnih tonskih vrijednosti kako bi se na najbolji način prikazao bilo koji motiv. Naglasak će biti stavljen na ovladavanje korištenjem tonskih vrijednosti i problemskih granica između tonova na složenom motivu.
Modul se temelji na različitim tematskim cjelinama. Glavni cilj je ponuditi široku paletu različitih zadataka kroz koje učenici mogu razviti svoju percepciju i svoje zapažanje pretočiti u precizne crteže. Tijek rada ovog modula kombinirat će osobni i grupni napredak. Tijekom semestra studenti će morati izraditi između 40 - 60 crteža i skica. Svaki novi zadatak formirat će se kao nastavak prethodnog. Uz praktičan rad studenti će morati razraditi i analizirati vlastitu praksu, ali i rad drugih.
Literatura
Obavezna literatura:
1. Art Fundamentals 2nd edition: Light, shape, color, perspective, depth, composition and anatomy, (2020), 3dTotal Publishing
Preporučena literatura:
1. Chilvers, I, Glaves-Smith, J.. (2008) A Dictionary of Modern and Contemporary Art, London, Oxford Quick Reference
2. Suvakovic, M. (2008) Epistemology of Art, Belgrade, TkH – centre for performing arts theory and practice
Dodatna literatura:
1. Hockney, D. (2020) A History of Pictures, 2nd edition, London, Thames Hudson
Minimalni ishodi učenja
- Konstruirati crtež kao pojednostavljeni (koji sadrži više vrijednosti tona) sustav precizno odabranih i definiranih tonskih vrijednosti.
- Konstruirati crtež u tonskom imaginarnom sustavu hvatajući najsvjetliju i najtamniju točku, precizne razlike u tonskoj vrijednosti i realizmu na složenom motivu
- Konstruirati crtež u chiaroscuro imaginarnom sustavu hvatajući najsvjetliju i najtamniju točku, precizne razlike u tonskoj vrijednosti i realizmu, fokusirajući se na granice između tonova i cjelokupne atmosfere na složenom motivu.
Željeni ishodi učenja
- Konstruirajte crtež kao sustav odnosa između mnogih precizno odabranih i definiranih tonskih vrijednosti.
- Argumentirati, kritizirati i razraditi proces stvaranja crteža u tonskom imaginarnom sustavu hvatajući najsvjetliju i najtamniju točku, precizne razlike u tonskoj vrijednosti i realizmu na složenom motivu.
- Argumentirati, kritizirati i razraditi proces stvaranja crteža u chiaroscuro imaginarnom sustavu hvatajući najsvjetliju i najtamniju točku, precizne razlike u tonskoj vrijednosti i realizmu, fokusirajući se na granice između tonova i cjelokupne atmosfere na složenom motivu.