
Izrada kostura za animaciju
- Predavanje 15
- Vježbe 30
- Samostalni rad 75
Naziv predmeta
Izrada kostura za animaciju
Oznaka predmeta
22-07-559
Semestar
5
ECTS
4
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Cilj ovog modula je omogućiti studentima da:
• nauče metodologiju pravilne izrade animacijskog kostura koja im omogućuje korištenje vlastitih kreacija u drugim modulima usredotočenim na poziranje i animaciju
• steknu znanja i vještine koje se mogu općenito primijeniti s 3D znanjem
Ovaj modul nudi dragocjena komplementarna znanja i uvide za sve ostale module gdje je plastična anatomija humanoidnih bića prisutna u umjetničkim djelima koja nastaju. Znanje i vještine pravilnog stvaranja animacijskog kostura za razne vrste animacija i likova od vitalnog su značaja za razumijevanje i vježbanje animacije u bilo koje svrhe. Proučava se širok spektar problema koji se tiču stvaranja bipedalnih, kvadripedalnih i likova s puno udova u pojedinačnim projektima, te se primjenjuje na projekte koji su obrađivani u drugim modulima. Ovaj modul je okosnica programa i ključan je za razumijevanje 3D modeliranja u kreativnim industrijama.
U ovom modulu studenti uče i uvježbavaju postavljanje, konfiguriranje i korištenje različitih kontrolera, postupke skinninga i ilustriranja težine kože, te raznih drugih tehnika rigginga, za preciznu animaciju njihovih likova. Ovaj modul je od ključnog značaja za sve studente koji žele biti profesionalni animatori bilo koje vrste, a također daje snažan doprinos figurativnim umjetnicima jer im daje alate za bolje razumijevanje industrijskog okruženja u kojem se njihov rad odvija, te procesa kroz koji prolazi. Znanja i vještine stečene kroz ovaj modul su također presudne studentima za predstavljanje svog rada (kroz poziranje i animaciju).
Literatura
Obvezna literatura:
1. O’Hailey T. (2013) Rig it Right! - Maya Animation Rigging Concepts, New York, Taylor and Francis (Focal press)
Preporučena literatura:
1. Amin J., 3D Total Publishing (ed.) (2015) Beginner guide to character creation in Maya, Worcester, 3D Total Publishing
2. [Anon.], 3D Total team (ed.) (2011) Introduction to rigging (Maya), [s.l.], 3D Total Publishing
Minimalni ishodi učenja
- Razraditi i preporučiti metodologiju izrade animacijskog kostura za određeni model.
- Izraditi vlastita specifična rješenja za pojedine dijelove animacijskog kostura.
- Izraditi bipedalni animacijski kostur koristeći prikladne tehnike i metodologiju stvaranja rigga.
- Izraditi kvadripedalni ili multipedalni animacijski kostur korištenjem prikladnih tehnika i metodologije stvaranja rigga.
Željeni ishodi učenja
- Potkrijepiti preporučenu metodologiju s obzirom na specifičnosti određenog modela, predvidjeti moguće probleme tijekom stvaranja animacijskog kostura, te identificirati kvalitetna rješenja.
- Razraditi, prosuditi i procijeniti razinu uspjeha i kvalitetu svakog pojedinačnog tehničkog rješenja za određeni dio animacijskog kostura.
- Kritički prosuditi, procijeniti i, ako je potrebno, opravdati rješenja vlastitog rada na stvaranju bipedalnog animacijskog kostura.
- Kritički prosuditi, procijeniti i, ako je potrebno, opravdati rješenja vlastitog rada na stvaranju kvadripedalnog ili multipedalnog animacijskog kostura.