
Kultura i estetika
- Predavanje 15
- Vježbe 15
- Samostalni rad 60
Naziv predmeta
Kultura i estetika
Oznaka predmeta
22-07-534
Semestar
5
ECTS
3
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Cilj ovog modula je omogućiti studentima da:
• nauče analizirati osnovne socijalne karakteristike kulture i estetike u društvu kroz perspektivu kulturne sociologije
• kritički procijene važnost socioloških istraživanja za dizajn vizualnih komunikacija
Cilj ovog modula je omogućiti studentima primjenu teorijskog znanja i empirijskog istraživanja socijalnih utjecaja kulture i estetike na pojedince i društvene skupine u području dizajna vizualnih komunikacija. Priprema studente za kritičko razumijevanje ovih pitanja kroz sociološko razmišljanje kao dodanu vrijednost za područje dizajna vizualnih komunikacija. Štoviše, studentima pruža pristup istraživanjima koja se mogu koristiti za stvaranje prikladne poruke za različite društvene skupine, publiku ili medije.
Studenti polažu ovaj modul kako bi razvili kritička i logična sociološka objašnjenja različitih situacija u suvremenom društvu i estetici. Stečena znanja omogućit će im razumijevanje pristupa kulturi, medijima i popularnoj kulturi, kao i njihov odnos s javnim životom, modom, brendovima, logikom mode, kulturnom ekonomijom i područjem dizajna vizualnih komunikacija, što će pridonijeti cjelokupnom skupu vještina važnim za njihovo buduće zaposlenje.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Back, L., Bennett, A., Desfor Edles, L., Gibson, M., Inglis, D., Jacobs, R., and Woodward, I. (2012) Cultural Sociology: An Introduction. Oxford: Wiley-Blackwell.
Preporučena literatura:
1. Edles, L. B. (2002) Cultural Sociology in Practice. Malden, MA: Blackwell Publishing
2. Inglis, D. (eds.) and Almila A-M (eds.) (2016) The Sage Handbook of Cultural Sociology. London: Sage.
Dodatna literatura:
1. Bollmer, G. (2018) Theorizing Digital Cultures. London: Sage.
2. Berry, D. M. (eds.) and Dieter, M. (eds.) (2015) Postdigital Aesthetics: Art, Computation and Design. London: Palgrave Macmillan.
3. Varey, R. J. (2002) Marketing Communication: Principles and Practice. London: Routledge.
Minimalni ishodi učenja
- Definirati pojmove i opisati značajke osnovnih teorijskih pristupa kulturi, medijima i popularnoj kulturi, te odnos između medija, kulture i javnog života.
- Objasniti važnost kulture, medija i popularne kulture, te njihov odnos s javnim životom na društvenoj razini.
- Definirati pojmove i opisati značajke osnovnih teorijskih pristupa kulturne sociologije vezanih uz modu i brendove, te logiku mode.
- Analizirati važnost mode i marki, te odnose između logike mode i kulturne ekonomije na društvenoj razini.
- Definirati i objasniti prethodno provedena istraživanja odabrane društvene teme i zaključke koji iz toga proizlaze u smislu društvenog značaja, te buduće istraživačko pitanje u pisanom i prezentiranom seminaru/studiji slučaja.
Željeni ishodi učenja
- Komentirati koncepte i značajke složenijih objašnjenja teorijskih pristupa kulturi, medijima i popularnoj kulturi, te odnosa između medija, kulture i javnog života.
- Demonstrirati važnost kulture, medija i popularne kulture, te njihov odnos s javnim životom na društvenoj razini i utjecaj društvenog konteksta.
- Procijeniti važnost pojmova i značajki razrađenih teorijskih pristupa kulturne sociologije vezanih uz modu i marke, te odnose između logike mode i kulturne ekonomije.
- Argumentirati važnost mode i robnih marki, te odnose između logike mode i kulturne ekonomije na društvenoj razini, i utjecaja društvenog konteksta.
- Analizirati prethodno provedena istraživanja odabrane društvene teme i usporediti zaključke koji iz toga proizlaze vlastitim primjerima u smislu društvenog značaja, te buduće istraživačko pitanje u pisanom i prezentiranom seminaru/studiji slučaja.