
Osnove ekonomije
- Predavanje 45
- Vježbe 30
- Samostalni rad 135
Naziv predmeta
Osnove ekonomije
Oznaka predmeta
22-03-502
Semestar
1
ECTS
7
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ciljevi ovog modula su omogućiti studentima da:
• analiziraju osnovne elemente ekonomskog sustava
• tumače odnos između različitih elemenata ekonomskog sustava kako bi mogli donositi dobre ekonomske odluke.
Marketing je dio ekonomije, a kako bi mogli donositi dobre marketinške odluke, studenti moraju razumjeti funkcioniranje gospodarskog sustava u cjelini. Ovo je temeljni modul ovog studijskog programa i funkcionira kao baza za sve ostale specijalizirane module.
Važno je da studenti pohađaju ovaj modul kako bi razvili ekonomski način razmišljanja i on doprinosi ukupnim ekonomskim vještinama potrebnim za izvrsnost u području digitalnog marketinga. Studenti će steći samopouzdanje u rješavanju svih budućih ekonomskih slučajeva i predlaganju rješenja za probleme ekonomske prirode. Ekonomski problemi ilustrirani su primjerima iz stvarnog života i trenutnim događajima s ekonomskim posljedicama, što studentu omogućuje prepoznavanje, vrednovanje i rješavanje tih problema u budućoj karijeri.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Samuelson, P.A. and Nordhaus, W.D. (2009) Economics. [s.l.] McGraw-Hill Education.
2. Samuelson, P.A. i Nordhaus, W.D. (2009) Ekonomija. Mate.
Preporučena literatura
Preporučena literatura:
1. Mankiw, N.G. (2011) Principles of Economics. [s.l.] Cengage Learning
2. Pindyck, R.S. i Rubinfeld, D.L. (2012) Microeconomics.8th edn. [s.l.] Pearson.
Dodatna literatura:
1. Raworth, K. (2018) Doughnut Economics: Seven Ways to Think Like a 21st Century Economist. [s.l.] Chelsea Green Publishing.
2. Sowell, T. (2014) Basic Economics.5th edn. [s.l.] Basic Books.
3. DK (2018) The Economics Book: Big Ideas Simply Explained. [s.l.] DK.
4. Hazlitt, H. (1988) Economics in One Lesson: The Shortest and Surest Way to Understand Basic Economics. [s.l.] Currency.
Minimalni ishodi učenja
- Analizirati osnovne elemente ekonomskog sustava i njihovu interakciju.
- Objasniti tržišta, potražnju i ponudu.
- Procijeniti kako elastičnost utječe na ponudu i potražnju.
- Analizirati osnovne elemente koje potrošači koriste prilikom odlučivanja o kupnji kako bi objasnili ponašanje potrošača.
- Analizirati proizvodne inpute, troškove i proizvodnju.
- Procijeniti karakteristike i specifičnosti različitih tržišnih struktura.
- Analizirati makroekonomske ciljeve i instrumente.
- Procijeniti pokazatelje i elemente ekonomske aktivnosti.
- Procijeniti utjecaj različitih čimbenika na gospodarski rast i razvoj.
Željeni ishodi učenja
- Interpretirati interakciju osnovnih ekonomskih elemenata na primjerima.
- Analizirati međusobni utjecaj ponude i potražnje na tržište.
- Analizirati utjecaj elastičnosti ponude i potražnje na različite ekonomske varijable.
- Procijeniti utjecaje danih ekonomskih čimbenika na ponašanje potrošača.
- Zaključiti o isplativosti proizvodnje i poslovanja.
- Argumentirati kako vrsta tržišne strukture utječe na donošenje odluka tvrtke.
- Procijeniti utjecaj makroekonomskih instrumenata na makroekonomske ciljeve.
- Analizirati utjecaj različitih elemenata ekonomske aktivnosti na rezultate gospodarstva neke zemlje.
- Analizirati različite strategije za gospodarski rast i razvoj.