
Osnove marketinga
- Predavanje 30
- Vježbe 30
- Samostalni rad 150
Naziv predmeta
Osnove marketinga
Oznaka predmeta
22-03-503
Semestar
1
ECTS
7
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ciljevi ovog kolegija su omogućiti studentima da:
• razumiju osnovne marketinške pojmove s naglaskom na alatima marketinške strategije i konceptu marketinške kombinacije
• analiziraju marketinške taktike i protumače nalaze kako bi razumjeli čimbenike uspjeha određene taktike
• razumiju osnovni STP postupak i primijene to razumijevanje za predlaganje marketinških taktika za određene proizvode / usluge / industrije
• stvore različite analize prisutnosti određenih tvrtki na tržištu
Ovaj je kolegij osnovni marketinški kolegij na prvoj godini studijskog programa. Studenti će naučiti osnovne marketinške pojmove i shvatiti relevantne teorijske pojmove u marketingu. Također će se koristiti raznim alatima za analizu (npr. PESTLE, SWOT) i moći će razumjeti razne vrste utjecaja na marketinške programe tvrtki. Počet će shvaćati važnost potrošača u donošenju marketinških odluka kroz učenje i primjenu modela segmentacije-ciljanja-pozicioniranja. Uz to, studenti će biti sposobni procijeniti marketinške strategije i taktike s dubljim razumijevanjem tržišnih okolnosti.
Ovaj je kolegij usko povezan s kolegijom Ponašanje potrošača i uvod je u sve daljnje kolegije koji se odnose na marketing. Modeli naučeni u ovom kolegiju donose širu perspektivu svim ostalim specifičnim marketinškim kolegijima.
Ovaj kolegij doprinosi cjelokupnom razvoju učenika uglavnom kao profesionalaca i praktičara jer ih kasnije priprema za sve marketinške predmete. Nakon ovog kolegija, od studenata se očekuje da mogu primijeniti naučene alate u određenim marketinškim situacijama i biti u stanju razumjeti utjecaj određenih marketinških strategija i taktika.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Previšić, J., Ozretić Došen, Đ. (2007) Osnove marketinga, Adverta
2. Kotler, P., Armstrong, G, Wong, V. and Saunders, J. (2020) Principles of Marketing 8th European edn, Harlow: Pearson Education Limited.
3. Effie (2021) Effie [Online]. Available at: https://www.effie.org/ (Accessed: 5 May 2021)
3. Terech, A. 2018 'An Introduction to Marketing and Branding', Generations, vol. 42, no. 1, pp 45-49
Preporučena literatura:
1. Beckwith, H. (2012) Selling the Invisible: A Field Guide to Modern Marketing, New York City, NY: Grand Central Publishing.
2. Cialdinin, R. B. (2006) Influence: The Psychology of Persuasion, New York, NY: Harper Business.
3. Godin, S. (1999) Permission Marketing: Turning Strangers into Friends and Friends into Customers, 1st edn, New York City, NY: Simon and Schuster.
Dodatna literatura:
1. Double Loop Marketing LLC (2021) Marketing Journal [Online]. Available at: https://www.marketingjournal.org/category/digital-marketing/ (Accessed: 27 April 2021)
2. Third Door Media, Inc. (2021) Marketing Land [Online]. Available at: https://marketingland.com/ (Accessed: 27 April 2021)
3. Google (2021) Think with Google [Online]. Available at: https://thinkwithgoogle.com (Accessed: 20 April 2021)
4. Christensen, C. M., Dillon, K., Hall, T. and Duncan, D. S. (2016) Competing against luck, 1st edn, Harper Business, New York City, NY
Minimalni ishodi učenja
- Utvrditi odgovarajuće marketinške procese prema vrstama tržišta, sudionicima i ostalim tržišnim čimbenicima.
- Ponovno procijeniti različite marketinške aktivnosti s obzirom na potrebe ciljne skupine, stanje na tržištu i mikro i makro okruženje.
- Kritički procijeniti marketinške komunikacije na temelju informacija o određenom kontekstu spomenute komunikacije s naglaskom na specifičnosti ciljne skupine kojoj je namijenjena.
- Procijeniti kvalitetu provedbe određenih elemenata marketinškog miksa uzimajući u obzir ponašanje ciljne skupine, konkurentno okruženje i ostale tržišne čimbenike.
Željeni ishodi učenja
- Preporučiti odgovarajuće marketinške procese prema vrstama tržišta, sudionicima i ostalim tržišnim čimbenicima.
- Preporučiti razne marketinške aktivnosti s obzirom na potrebe ciljne skupine, stanje na tržištu i mikro i makro okruženje.
- Preporučiti marketinšku komunikaciju na temelju informacija o određenom kontekstu spomenute komunikacije s naglaskom na specifičnosti ciljne skupine kojoj je namijenjena.
- Preporučiti konkretna rješenja u okviru određenih elemenata marketinškog miksa uzimajući u obzir ponašanje ciljne skupine, konkurentsko okruženje i ostale tržišne čimbenike.