Image for
Naslovnica

Psihologija u marketinškim komunikacijama

  • Predavanje 30
  • Vježbe 30
  • Samostalni rad 60
Ukupno 120

Naziv predmeta

Psihologija u marketinškim komunikacijama

Oznaka predmeta

22-03-529

Semestar

6

ECTS

4

Nastavnici i suradnici

Sadržaj i cilj

Ovaj je modul dio neobaveznih modula "psihologija". Cilj ovog modula je omogućiti studentima da:
• razumiju ulogu koju psihologija može igrati u stvaranju marketinške komunikacije
• razumiju kako se brendovi stvaraju i kako se povezuju s potrošačima na temelju emocionalnog utjecaja, osobnog i društvenog identiteta
• stvore komunikaciju brenda na temelju psiholoških uvida, kreativne strategije i principa stvaranja ideja
• analiziraju principe bihevioralne ekonomije u marketinškoj komunikaciji.

U ovom modulu studenti će istražiti sve elemente komunikacije i kreativne strategije kroz prizmu psiholoških principa. U prvom dijelu modula studenti će naučiti bolje razumjeti brendove, postupak izgradnje brenda i osobnost brenda zajedno s načinima za optimizaciju komunikacije brenda.

Ovaj modul pridonosi ukupnom razvoju studenata kao profesionalaca i praktičara jer će po završetku modula studenti moći primijeniti svoja znanja iz psihologije u planiranju marketinških komunikacija, što će doprinijeti ukupnom skupu vještina za njihovo buduće zaposlenje.

Literatura

Obvezna literatura:
1. Kahneman, D. (2021) Noise: A Flaw in Human Judgment, Little, Brown Spark, New York, NY
2. (2021) Think with Google [Online]. Available at: https://thinkwithgoogle.com (Accessed: 20 April 2021)
3. (2021) HubSpot Blog [Online]. Available at: https://blog.hubspot.com/ (Accessed: 05 May 2021)
4. Hackley, C. and Ktichen, P. (1998) “IMC: a consumer psychological perspective”, Marketing Intelligence and Planning, vol. 16, no. 3, pp. 229-235

Preporučena literatura:
1. Foxall G, Goldsmith RE, Brown S 1998, Consumer psychology for marketing, Cengage Learning EMEA, 2nd edition, Andover
2. Peter, J. P. and Olson J C (2004) Consumer Behavior and Marketing Strategy, 7th edn, McGraw-Hill, New York City, NY
3. Journal of Psychology, Taylor and Francis

Dodatna literatura:
1. Hartwell, M, Chen JC 2012, Archetypes in Branding: A Toolkit for Creatives and Strategists, HOW Books; Spi edition, United States
2. Ariely, D. (2013) The Honest Truth About Dishonesty: How We Lie to Everyone--Especially Ourselves, Harper Perennial, New York City, NY
3. (2021) Marketing Land [Online] Available at: https://marketingland.com/ (Accessed: 27 April 2021)
4. (2021) Nielsen Insights [Online]. Avilable at: https://www.nielsen.com/us/en/insights/ (Accessed: 20 April 2021)
5. Mason, R.S. (1980). Conspicuous consumption: A study of exceptional consumer behaviour. PhD Thesis. University of Salford. Available at: http://usir.salford.ac.uk/id/eprint/26804/ (Accessed: 07 May 2021)
6. Journal of Marketing, SAGE
7. Journal of Consumer Behaviour. Wiley
8. Journal of Consumer Research, Oxford University Press

Preuzmi vodič za studente

Minimalni ishodi učenja

  • Analizirati ulogu psihologije u procesu izgradnje brenda.
  • Analizirati utjecaj percepcije, učenja, stavova i ponašanja na proces marketinške komunikacije.
  • Ispitati polazište komunikacijskog procesa i način na koji se on stvara.
  • Izgraditi osnovnu strukturu oglašavanja uzimajući u obzir problem koji treba riješiti.
  • Analizirati utjecaj bihevioralne ekonomije na proces marketinške komunikacije.

Željeni ishodi učenja

  • Stvoriti konkretna rješenja za izgradnju brenda uzimajući u obzir međusobnu povezanost psihologije i procesa izgradnje brenda.
  • Procijeniti sve aspekte komunikacijskog procesa prepoznavanjem psihološke, sociološke i emocionalne razine komunikacije.
  • Stvoriti konkretna polazišta u procesu komunikacije, uzimajući u obzir psihološke principe.
  • Stvoriti konkretna komunikacijska rješenja za određene probleme, uzimajući u obzir psihološke principe.
  • Primijeniti znanje iz bihevioralne ekonomije u stvaranju marketinške komunikacije i osmišljavanju načina za promjenu specifičnog ponašanja potrošača.
Podijeli: Facebook Twitter