
Psihologija u marketinškim komunikacijama
- Predavanje 30
- Vježbe 30
- Samostalni rad 60
Naziv predmeta
Psihologija u marketinškim komunikacijama
Oznaka predmeta
22-03-529
Semestar
6
ECTS
4
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj je modul dio neobaveznih modula "psihologija". Cilj ovog modula je omogućiti studentima da:
• razumiju ulogu koju psihologija može igrati u stvaranju marketinške komunikacije
• razumiju kako se brendovi stvaraju i kako se povezuju s potrošačima na temelju emocionalnog utjecaja, osobnog i društvenog identiteta
• stvore komunikaciju brenda na temelju psiholoških uvida, kreativne strategije i principa stvaranja ideja
• analiziraju principe bihevioralne ekonomije u marketinškoj komunikaciji.
U ovom modulu studenti će istražiti sve elemente komunikacije i kreativne strategije kroz prizmu psiholoških principa. U prvom dijelu modula studenti će naučiti bolje razumjeti brendove, postupak izgradnje brenda i osobnost brenda zajedno s načinima za optimizaciju komunikacije brenda.
Ovaj modul pridonosi ukupnom razvoju studenata kao profesionalaca i praktičara jer će po završetku modula studenti moći primijeniti svoja znanja iz psihologije u planiranju marketinških komunikacija, što će doprinijeti ukupnom skupu vještina za njihovo buduće zaposlenje.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Kahneman, D. (2021) Noise: A Flaw in Human Judgment, Little, Brown Spark, New York, NY
2. (2021) Think with Google [Online]. Available at: https://thinkwithgoogle.com (Accessed: 20 April 2021)
3. (2021) HubSpot Blog [Online]. Available at: https://blog.hubspot.com/ (Accessed: 05 May 2021)
4. Hackley, C. and Ktichen, P. (1998) “IMC: a consumer psychological perspective”, Marketing Intelligence and Planning, vol. 16, no. 3, pp. 229-235
Preporučena literatura:
1. Foxall G, Goldsmith RE, Brown S 1998, Consumer psychology for marketing, Cengage Learning EMEA, 2nd edition, Andover
2. Peter, J. P. and Olson J C (2004) Consumer Behavior and Marketing Strategy, 7th edn, McGraw-Hill, New York City, NY
3. Journal of Psychology, Taylor and Francis
Dodatna literatura:
1. Hartwell, M, Chen JC 2012, Archetypes in Branding: A Toolkit for Creatives and Strategists, HOW Books; Spi edition, United States
2. Ariely, D. (2013) The Honest Truth About Dishonesty: How We Lie to Everyone--Especially Ourselves, Harper Perennial, New York City, NY
3. (2021) Marketing Land [Online] Available at: https://marketingland.com/ (Accessed: 27 April 2021)
4. (2021) Nielsen Insights [Online]. Avilable at: https://www.nielsen.com/us/en/insights/ (Accessed: 20 April 2021)
5. Mason, R.S. (1980). Conspicuous consumption: A study of exceptional consumer behaviour. PhD Thesis. University of Salford. Available at: http://usir.salford.ac.uk/id/eprint/26804/ (Accessed: 07 May 2021)
6. Journal of Marketing, SAGE
7. Journal of Consumer Behaviour. Wiley
8. Journal of Consumer Research, Oxford University Press
Minimalni ishodi učenja
- Analizirati ulogu psihologije u procesu izgradnje brenda.
- Analizirati utjecaj percepcije, učenja, stavova i ponašanja na proces marketinške komunikacije.
- Ispitati polazište komunikacijskog procesa i način na koji se on stvara.
- Izgraditi osnovnu strukturu oglašavanja uzimajući u obzir problem koji treba riješiti.
- Analizirati utjecaj bihevioralne ekonomije na proces marketinške komunikacije.
Željeni ishodi učenja
- Stvoriti konkretna rješenja za izgradnju brenda uzimajući u obzir međusobnu povezanost psihologije i procesa izgradnje brenda.
- Procijeniti sve aspekte komunikacijskog procesa prepoznavanjem psihološke, sociološke i emocionalne razine komunikacije.
- Stvoriti konkretna polazišta u procesu komunikacije, uzimajući u obzir psihološke principe.
- Stvoriti konkretna komunikacijska rješenja za određene probleme, uzimajući u obzir psihološke principe.
- Primijeniti znanje iz bihevioralne ekonomije u stvaranju marketinške komunikacije i osmišljavanju načina za promjenu specifičnog ponašanja potrošača.