
Kreacija zvuka, zvučnih efekata i naracije
- Predavanje 15
- Vježbe 30
- Samostalni rad 75
Naziv predmeta
Kreacija zvuka, zvučnih efekata i naracije
Oznaka predmeta
23-10-507
Semestar
2
ECTS
4
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj predmet daje studentima priliku da istraže i nauče prikupljanje, dizajn, stvaranje, uređivanje, odabiranje i miksanje zvučnih efekata. Kroz korištenje knjižnica zvuka, terenskog snimanja, Foley tehnika kao i softverskih alata, studenti će naučiti primjenu zvučnih efekata za dodavanje dodatne dimenzije vizualnom djelu.
U sklopu predmeta, studenti će koristiti hardverske i softverske alate za stvaranje ugođaja, oblikovanje zvučne okoline, napredno uređivanje audio i video zapisa za stvaranje adekvatne atmosfere, kao i snimanje i primjenu naracije za interaktivnu isporuku pozadinske priče video zapisa.
Ovaj je modul dio grupe modula vezanih uz medije u sklopu studija, konačan u području zvuka, koji definira korištenje tehnika za spajanje audiovizualnih sustava, korištenje opreme u audiovizualnim sustavima, kao i procesa obrade zvučnog zapisa u svrhu pripreme finalnog audiovizualnog djela, u kojem su zvuk i zvučni efekti esencijalni dio ukupnog doživljaja djela.
Studenti će naučiti o:
• Procesima prikupljanja, stvaranja i odabiranja zvučnih efekata za audiovizualno djelo
• Korištenju Foley tehnika za dodavanje dodatne dimenzije audiovizualnom djelu
• Korištenju naracije za dodavanje konteksta u audiovizualno djelo
• Finalnoj obradi audio i video signala u procesu stvaranja završnog audiovizualnog djela
Ovaj predmet se podučava kroz integraciju teorije, znanja i iskustva te individualnog praktičnog učenja i rješavanja problema. Procjena modula temelji se na analizi i kritičkom osvrtu na dane primjere te praktičnim zadacima sa individualnim pristupom.
Literatura
Obavezna literatura:
Ament, V.T.: The Foley Grail: The Art of Performing Sound for Film, Games and Animation, 2009.
Dopunska literatura:
Zeman, N.B.: Storytelling for Interactive Digital Media and Video Games, 2017.
Minimalni ishodi učenja
- Objasniti procese prikupljanja, stvaranja i odabiranja zvučnih efekata za pripadajući video signal
- Opravdati korištenje temeljnih Foley tehnika za poboljšanje doživljaja audiovizualnog djela
- Dizajnirati proces za snimanje naracije kao sredstva za isporuku priče o video zapisu
- Dizajnirati procese finalne obrade audio i video signala u svrhu izrade finalnog audiovizualnog djela.
Željeni ishodi učenja
- Preporučiti adekvatan proces za dobavljanje zvučnih efekata za pripadajući video signal
- Korištenjem temeljnih Foley tehnika dizajnirati potrebne efekte za poboljšanje doživljaja audiovizualnog djela
- Izabrati opcije za snimanje naracije kao sredstva za isporuku priče o video zapisu
- Izabrati opcije za finalnu obradu audio i video signala u svrhu izrade finalnog audiovizualnog djela.