
Izrada aplikacija za mobilne uređaje
- Predavanje 30
- Vježbe 30
- Samostalni rad 120
Naziv predmeta
Izrada aplikacija za mobilne uređaje
Oznaka predmeta
22-00-523
Semestar
5
ECTS
6
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj modul upoznaje studente s razvojem izvornih mobilnih aplikacija za platformu Android otvorenog koda.
Ovo je izborni modul u sklopu studija Programskog inženjerstva i nastavlja se na module koji podučavaju programski jezik Java u prethodnom semestru. Stečene vještine značajno doprinose stručnom razvoju studenata u povezanim profesionalnim područjima.
Studenti će naučiti:
• ekosustav platforme Android i njegova četiri načela: aktivnost, usluga, primatelj namjera, pružatelj sadržaj
• koristiti biblioteke za mobilne aplikacije i slijediti najnovija razvojna načela
• strukturirati visoko skalabilni projekt koji može poslužiti kao osobni okvir za daljnji razvoj aplikacija za Android.
Modul se podučava u programskom jeziku Kotlin. Završno vrednovanje temelji se na samostalnim studentskim projektima u sklopu kojih studenti izrađuju aplikacije za Android uporabom programskog jezika Kotlin sukladno zadanim specifikacijama.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Jemerov D. and Isakova S. (2017) Kotlin in Action. 1st edn. Shelter Island: Manning Publications.
2. Phillips B. et al (2019) Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide. 1st edn. Atlanta: The Big Nerd Ranch Guides.
Preporučena literature:
1. Leiva A. and Gardner B. (2016) Kotlin for Android Developers: Learn Kotlin the easy way while developing an Android App. 1st edn. Scotts Valley: CreateSpace Independent Publishing Platform.
Dodatna literatura:
1. Skeen J. and Greenhalgh D. (2018) Kotlin Programming: The Big Nerd Ranch Guide. 1st edition. Atlanta: The Big Nerd Ranch Guides.
Minimalni ishodi učenja
- Ocijeniti arhitekturu ekosustava mobilne aplikacije.
- Implementirati mobilnu aplikaciju uporabom naprednih elemenata grafičkog sučelja.
- Ocijeniti standardne komponente arhitekture mobilnih aplikacija i primijeniti ih prilikom implementacije korisničkih zahtjeva.
- Implementirati podatkovni sloj mobilne aplikacije.
- Analizirati i koristiti različite vrste usluga ekosustava mobilne aplikacije u svrhu ispunjavanja korisničkih zahtjeva.
- Implementirati različite razine sigurnosti u sklopu ekosustava mobilne aplikacije.
Željeni ishodi učenja
- Ocijeniti arhitekturu ekosustava mobilne aplikacije u odnosu na arhitekture web aplikacija i aplikacija za radnu površinu.
- Implementirati mobilnu aplikaciju uporabom vlasničkih elemenata grafičkog sučelja.
- Ocijeniti napredne komponente arhitekture mobilnih aplikacija i primijeniti ih prilikom implementacije korisničkih zahtjeva.
- Implementirati i optimizirati podatkovni sloj mobilne aplikacije uporabom najboljih praksi.
- Koristiti različite vrste usluga za asinkroničnu komunikaciju s poslužiteljem.
- Implementirati dopuštenja aplikacije koja se ocjenjuju tijekom izvršenja aplikacije.