
Objektno orijentirano programiranje
- Predavanje 30
- Vježbe 45
- Samostalni rad 105
Naziv predmeta
Objektno orijentirano programiranje
Oznaka predmeta
22-00-510
Semestar
3
ECTS
6
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj kolegij upoznaje studente s načelima objektno orijentiranog programiranja: enkapsulacija, nasljeđivanje, polimorfizam i apstrakcija.
Ovo je središnji kolegij u sklopu studija Programskog inženjerstva te predstavlja temelj za ostale kolegije programiranja koje studenti Primijenjenog računarstva upisuju u nadolazećim semestrima. Stečene vještine značajno doprinose stručnom razvoju studenata u povezanim profesionalnim područjima.
Studenti će naučiti:
• načela objektno orijentiranog programiranja: enkapsulacija, nasljeđivanje, polimorfizam i apstrakcija
• objektno orijentirane cjeline specifične za programski jezik C
, uključujući LINQ (upit integriran u jezik) API, okvir kolekcija i mehanizme rukovanja iznimkama
• ovlaštenike kao preduvjet za savladavanje funkcionalne paradigme i specifičnih implementacija obrazaca objava/pretplata i spremišta.
Kolegij se podučava u programskom jeziku C
. Završno vrednovanje temelji se na rješavanju niza manjih praktičnih zadataka uporabom zadanog programskog jezika i alata za razvoj softvera.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Stellman, A. and Greene J. (2021) Head First C#: A Learner's Guide to Real-World Programming with C# and .Net Core. 4th edn. Sebastopol: O'Reilly.
Preporučena literatura:
1. Albahari, J. (2019) C# 8.0 Pocket Reference. 1st edn. Sebastopol: O'Reilly.
Dodatna literatura:
1. Skeet, J. (2019) C# in Depth. 4th edn. Shelter Island: Manning Publications.
Minimalni ishodi učenja
- Osmisliti rješenje zadanog problema prema okvirnoj specifikaciji te ga implementirati koristeći klase i objekte.
- Primijeniti princip nasljeđivanja u programskom jeziku.
- Utvrditi postojanje potrebe za polimorfnim rješenjem problema te ga implementirati.
- Predvidjeti mogućnost pojave iznimki te ih obraditi
- Implementirati i primijeniti generičke strukture u programskom jeziku.
- Implementirati dio programskog rješenja korištenjem „Izdavač-Pretplatnik“ programskog obrasca
Željeni ishodi učenja
- Odabrati odgovarajuće tipove podataka i preinačitelje pristupa sukladno osnovnoj specifikaciji.
- Prepoznati potrebu za uporabom i primjenom apstraktnih klasa i preinačitelja pristupa u svrhu izrade neredundantnog rješenja zadanog problema koje se može opetovano koristiti.
- Poboljšati čitljivost rješenja uvođenjem preopterećenja operatora.
- Izraditi i primijeniti korisnički definirane klase iznimki kao rješenja zadanog rješenja.
- Odabrati odgovarajuću generičku klasu kolekcije kao rješenje zadanog problema.
- Implementirati dio programskog rješenja uporabom anonimnih klasa.