
Programiranje u Javi 2
- Predavanje 30
- Vježbe 30
- Samostalni rad 120
Naziv predmeta
Programiranje u Javi 2
Oznaka predmeta
22-00-524
Semestar
5
ECTS
6
Nastavnici i suradnici
Sadržaj i cilj
Ovaj modul upoznaje studente s naprednom konceptima programskog jezika Java poput višedretvenosti, istovremenog rada, umrežavanja i refleksije te pruža dublje razumijevanje samog programskog jezika.
Ovo je izborni modul u sklopu studija Programskog inženjerstva i nastavlja se na modul Java 1 u prethodnom semestru te pruža studentima znanja i vještine potrebne za uspješno sudjelovanje u modulu Java web programiranje koji se izvodi u nadolazećem semestru. Stečene vještine značajno doprinose stručnom razvoju studenata u povezanim profesionalnim područjima.
Studenti će naučiti:
• koncepte i okvire višedretvenosti, istovremenosti rada, umrežavanja i refleksije
• koristiti pozive udaljenih procedura (RPC) i Java imenovanje i sučelje direktorija (JNDI)
• napredna sredstava u procesu serijalizacije
• biblioteku JavaFX GUI uporabom arhitekture model-prikaz-upravljač (MVC) i uočljivih izvedbenih uzoraka.
Ovaj modul podučava se u programskom jeziku Java. Završno vrednovanje temelji se na samostalnim studentskim projektima u sklopu kojih studenti moraju izraditi aplikacije u programskom jeziku Java sukladno zadanim uputama.
Literatura
Obvezna literatura:
1. Horstmann, C. (2020) Core Java Volume II - Advanced Features: 1. 11th edn. London: Pearson.
Preporučena literatura:
1. Bloch, J. (2017) Effective Java. 3rd edn. Boston: Addison-Wesley Professional.
Dodatna literatura:
1. Evans, K.J. (2012) The Well-Grounded Java Developer: Vital techniques of Java 7 and polyglot programming. 1st edn. Shelter Island: Manning Publications.
Minimalni ishodi učenja
- Primijeniti odgovarajuće biblioteke za izradu naprednih grafičkih softverskih rješenja.
- Primijeniti odgovarajuće biblioteke arhitekture model-prikaz-upravljač (MVC) u izradi naprednih grafičkih komponenti softvera.
- Implementirati sustave za obavijesti o promjenama između sučelja i poslovne logike aplikacije.
- Implementirati višedrtveno rješenje na zadani problem u skladu s osnovnom specifikacijom.
- Utvrditi potrebu za okvirom refleksije i implementirati isti.
- Primijeniti odgovarajuće biblioteke objektno orijentiranog programskog jezika na virtualnoj platformi za uspostavu mrežne komunikacije.
- Primijeniti biblioteke SAX DOM za dinamično stvaranje i uređivanje XML dokumenata.
Željeni ishodi učenja
- Razviti vlastite grafičke komponente softvera.
- Poticati razdvajanje upita pomoću naprednih koncepata arhitekture model-prikaz-upravljač (MVC).
- Implementirati sustav za uočavanje uzoraka i obavijesti uporabom grafičkih komponenti sučelja.
- Implementirati napredna asinkronična i istodobna rješenja u skladu sa specifikacijom.
- Pregledati i izvršiti kôd refleksivno tijekom rada uporabom okvira refleksije.
- Implementirati koncepte TCP i UDP u okruženje poslužitelja klijenta.
- Implementirati trajni motor uporabom naprednih koncepata JAXP.