Image for
Naslovnica

Građa računala

  • Predavanje 30
  • Vježbe 30
  • Samostalni rad 90
Ukupno 150

Naziv predmeta

Građa računala

Oznaka predmeta

22-00-502

Semestar

2

ECTS

5

Nastavnici i suradnici

Sadržaj i cilj

Cilj ovog modula je omogućiti studentima da nauče:
• koncepte računalne arhitekture
• građevne blokove niže razine u bilo kojem računalnom sustavu
• međusobno djelovanje centralne procesorske jedinice (CPU), memorije i ostalih podsustava na nižoj razini
• višejezgrenu i paralelnu obradu u suvremenim računalnim arhitekturama.

Studenti savladavaju teorijsku pozadinu različitih računalnih arhitektura i uspoređuju ih s računalnim arhitekturama koje su danas u najčešćoj uporabi.

U sklopu ovog modula studenti uče o nižim razinama računalnih sustava. U pogledu programiranja, ovaj modul obuhvaća isključivo sklopove nižih razina.

Studentima je važno pohađati ovaj modul u svrhu savladavanja različitih suvremenih operacijskih sustava (sistemsko inženjerstvo) i aplikacija (programsko inženjerstvo). Studenti također uče projektirati hardversku opremu nižih razina i kako donijeti ispravnu odluku prilikom stvaranja okruženja za zaposlenike ili klijente (sistemsko inženjerstvo), ili prilikom izrade aplikacija (programsko inženjerstvo).

Literatura

Obvezna literatura:
1. Ledin, J. (2020) Modern Computer Architecture and Organization, Livery Place, 35 Livery Street, Birmingtham B3 2PB, Packt Publishing.

Preporučena literatura:
1. Meyers, M. (2019) CompTIA A+ Certification All-in-One Exam Guide, Tenth Edition, 1325 Avenue of the Americas, New York, NY 10019, McGraw Hill Education.

Dodatna literatura:
1. Heath, S. (1995) Multiprocessor Architectures: RISC, CISC and DSP 2nd Edition, Linacre House Jordan Hill, Oxford OX2 8DP, Elsevier

Preuzmi vodič za studente

Minimalni ishodi učenja

  • Prepoznati razliku između strukture i elemenata matične ploče osobnog računala te skicirati arhitekturu, module i elektroničke sklopove procesora.
  • Analizirati faze izvođenja uputa i status sabirnice te kombinirati osnovne upute, upute za grananje i petlju u zadacima sklapanja.
  • Skicirati i analizirati strukturu i osnovne elemente aritmetičko-logičke jedinice (ALU) i upravljačke jedinice.
  • Analizirati koncept i organizaciju prekidnog sustava i metode prijenosa podataka.
  • Analizirati paralelizme na procesoru, višejezgrenom procesoru i sustavima s višestrukim procesorima.
  • Usporediti memorijske modele simetrične višestruke obrade (SMP) i neuniformnog memorijskog pristupa (NUMA) u sklopu sustava s višestrukim procesorima.

Željeni ishodi učenja

  • Izraditi jednostavnu aritmetičko-logičku jedinicu (ALU) uporabom simulatora elektroničkog sklopa.
  • Ocijeniti uspješnost izvođenja uputa i statusa sabirnice u sklopu danog zadataka te napisati kod sklopa uporabom dodijeljenog kompleta uputa.
  • Napisati složeni kod sklopa uporabom aritmetičko-logičkih uputa.
  • Ocijeniti koncept i organizaciju prekidnog sustava i metode obrade iznimaka.
  • Ocijeniti poteškoće vezane uz paralelizme na procesoru, višejezgrenim procesorima i sustavima s višestrukim procesorima.
  • Preporučiti najprimjereniji izvedbeni plan računalnog sustava za specifične svrhe na temelju memorijskih modela simetrične višestruke obrade (SMP) i neuniformnog memorijskog pristupa (NUMA).
Podijeli: Facebook Twitter