Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnih ustanova traži nova znanja, vještine i alate zbog vremena sve bržih tehnoloških promjena pa i neizvjesnosti.
Sveučilište Algebra Bernays organizira konferenciju, s ciljem da ravnateljima, stručnim suradnicima i donositeljima odluka u obrazovanju, pruži suvremene uvide, konkretna istraživanja te prilike za međusobno učenje u razmjenu iskustava.
Program konferencije otvorit će uvodnim predavanjem rektor Sveučilišta Algebra Bernays, izv. prof. dr. sc. Mislav Balković, koje donosi pregled strateških trendova relevantnih za razvoj obrazovanja. U predavanju će biti riječ o tehnološkim promjenama koje oblikuju suvremena društva i transformiraju način na koji živimo i radimo – s posebnim naglaskom na utjecaj ubrzane automatizacije i njezine šire društvene posljedice, uključujući promjene na tržištu rada, rast osjećaja nesigurnosti i pojavu polarizirajućih društvenih tendencija.
Predavanje će se osvrnuti i na europske strateške smjernice poput Draghijeva izvješća o konkurentnosti Europske unije te inicijative Europske komisije „Union of Skills“. U takvom kontekstu, obrazovne ustanove preuzimaju ključnu ulogu u osposobljavanju mladih ne samo za tržište rada, već i za život u vrijednosno izazovnom i dinamičnom društvu. Kako bi mogle odgovoriti na te zahtjeve, nužno je razvijati čelnike obrazovnih ustanova koji istovremeno posjeduju stratešku širinu, liderski potencijal i sposobnost operativne provedbe ciljeva. Predavanje će prikazati moguće korake prema strateškom pozicioniranju obrazovanja kao temelja društvene otpornosti i dugoročne konkurentnosti.
Poseban doprinos konferenciji dat će i međunarodni stručnjaci – prof. emeritus Petros Pashiardis (Open University Cyprus) i dr. sc. Beatriz Pont (UNESCO – International Institute for Educational Planning), koji će predstaviti suvremene pristupe vodstvu u obrazovanju i kompetencije potrebne za uspješno djelovanje u složenim i promjenjivim kontekstima.
U nastavku konferencije bit će predstavljeni rezultati dva velika domaća i inozemna istraživačka projekta provedena na više od 1.100 pripadnika generacije Z. Izv. prof. dr. sc. Robert Kopal predstavit će znanstveno utemeljene uvide u odnos mentalnog zdravlja i korištenja umjetne inteligencije među mladima s naglaskom na GenZ. Istraživanje je obuhvatilo kvalitativne i kvantitativne metode, a predstavljeni nalazi otvaraju prostor za dublje razumijevanje psihološkog i društvenog konteksta u kojem odgojno-obrazovne ustanove danas djeluju.
Istraživanje o iskustvima inozemnih obrazovnih ustanova s naglaskom na primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju predstavit će prof. dr. sc. Ivana Ogrizek Biškupić i izv. prof. dr. sc. Goran Đambić.
Prof. dr. sc. Petar Bezinović uvest će nas u temu cjeloživotnog učenja i stručnog usavršavanja ravnatelja odgojno-obrazovnih ustanova s naglaskom na vođenje i upravljanje. Radionički dio, posvećen razvojnim potrebama i kompetencijama ravnatelja, vodit će prof. dr. sc. Petar Bezinović i dr. sc. Ana Tecilazić. Sudionici će kroz vođeni rad u skupinama imati priliku promišljati o suvremenim zahtjevima vodstva u obrazovanju i usmjeriti se na vlastiti profesionalni razvoj.
Konferencija završava zajedničkim ručkom i neformalnim druženjem, uz priliku za umrežavanje i nastavak razmjene iskustava među sudionicima.
Potvrda o sudjelovanju će biti izdana za sve sudionike konferencije.
Kako do nas?
Spark Event Space – prizemlje

